lördag 19 februari 2011

Att andas och känna in ,mycket mera i detta inlägg!



vad behöver jag och då känna ärligt och de en själv det,lite om andnings tekniker jag kör med.lite annat småt och gott! XD

Igår ville jag ha choklad får sug jag med och då fick jag ge efter men man ska nog ej göra såna sug nöjda utan ställa sig frågan behöver jag det eller kan något annat ersätta det?

Svårt då jag ville ha chokladen men jag har ej haft choklad länge i mitt liv så iblnad får jag godis choklad anfall det är nog ok att var mänsklig ibland med tror jag på ;)

att andas djupt in i hela magen och fylla lungorna med luft ren så cit och healande är underbart brukar göra det visulera jag andas in ljus och ut det jag ej behöver i min kropp längre

att dra in ljus och kraft till varje chackra är med bra att göra då och då!
även till auran som kroppen
rena dem med såklart!
visulera hur varje chackra fylls med dess färg den har att den blir lsju och klar och bort åker det märka man ev kan ha om man varit/är sjuk eller är/varit deprimerad eller gjort en operation eller varit med om en förlust i livet eller kanske tom fött ett barn.
man kan göra detta genom at ha ljus i olika färger eller bara ett vitt ljus och andas in med mun och näsa vart annat in och ut.eller med munnen bara in och ut.

Att dra in jorden kraft genom mina fötter och ben och händer dra in det och överallt i min kropp gör jag med för att det ger mig kraft från jorden och gör mig jordad

när jag känner mig lite ur balans som jag gör nu då jag återfötts så känner jag även maten ger mig näring och tar från mig

dålig mat blir jag trött av det är ingen bra mycket fett och socker inte bra
bra mat mår jag bättre av blir jag pigg av grönsaker bra kött vegetariskt och mat utan massa tillsatser och mm sådant

jag äter blandad kost även kött
människan har ätit kött länge och alla har sina val vill man eller vill man inte äta kött
jag äter en hel de vegetarikst föda med
men jag respekterar djuren alltid
hur jag kan göra det när jag äter dem sedan skulle nog en elak tunga säga
ja det är då ert problem inte mitt
jag vet ju vem jag är hur jag gör och jag kan komunicera med djuren
min kropp kan ej klara sig utan kött det är då mitt val

jag försöker ge ut en hjälpande hand till dem som behöver dem
,jg är tacksam för allt jag har i mitt liv och omrking mig det ska man vara och att man får vara frisk glöm ej att vara tacksam tycker jag är viktigt då man ibland kan ta saker förgivna

djuren är mina följeslagare
och mina vänner uppskattar jag massa som djur vännerna
det är även djuren människan som växterna
och andevärlden
änglarna även andra väsen

att hämta kraft från
månen sjtärnorna
solen som haven sjöarna
jorden
årstiderna
ljuset
naturen att sitta i naturen meditera elle promenera det ger en kraft

att få skratta
sjunga
tala
lyssna
skapa
det ger mig kraft med på lite annat sett en enrgi som är glad fyller hela min kropp


att ha vänner
som djuren eller människor om kring mig
det gör mig hel och är ett måste
som rätt mat och vatten

ibland får man ta till sånt kroppen behöver vissa tider och perioder
järn extra
eller kalk
eller kanske vitaminer
helst genom maten annars genom tabletter

även om jag känner mig återfödd så känns det mer som jag står med skakiga ben som bambi på hal is *fnissar*

jag kanske återföddes för fort ur mitt skal (har skrivit om hur jag gör det i ett tidigare inlägg och det är skönt för mig att ha kvar detta ägg att gå till när jag vill och behöver det.)

men jag mår bra trots jag skakar och känner mig osäker
det är kallt att återfödas denna kalla årstid då ägget/skalet fick mig att känna så mycket kärlek och värme om man ser det så ;)
men det känns som jag var tvungen NU
jag kan ej gömma i den mera
jag måste leva nu
fånga dagen
fånga livet

livet är en gåva det ska levas med alla känslorna och allt vi får vara med om
man kan ej gömma sig från dem dem kommer ändå
men man har val
ska man låta bli
eller ska man ta tag i det och konfrontera det

jag tar valet oxh stegen att konfrontera
fasten med skakiga ben dock
men sen kommer moroten jag har göra sig påmind kanske jag klarar mig ta igenom det
och får moroten sedan

man ska ha en morot
en belöning
du får göra det om du gör denna tuffa svåra sak nu och vet ni vad det bästa är att
du kommer känna dig så glad du tog tjuren i hornen efteråt även om du blir trött och slut pumpad kanske tom utmattad mer död för ett tag så gjorde du det ingen annan
och det ligger hos dig

så vad är det ni undviker att göra?
kanske dags att ta tjuren i hornen och göra det

rätt tid är ett klokt beslut att ta sen att agerandet får ta lite tid det kommer
men sitt ej tänk för länge utan kom till nästa stadie och agera
sen får du andas ut vila
och sen kommer belöningen

vad kan det vara?

kanske inte en hel stor choklad kaka alltid
utan mer inte flera kg godis det mår ingen bra av det är ej det jag menar utan nåt du får göra
nåt du får göra som kanske tom kostar lite

en resa
en utflykt
besöka en vän som bor långt bort
gå en kurs/utbildning
köpa något i ditt magiska arbete något som gör dig glad som ger dig något
även om det nu är matrielt så kan det ju vara något du har nytta av tänker jag ;)

det finns inga begränsningar dem sätter vi upp själva sa en god vän till mig
så tveka ej gör det du kan säger jag
du är stark du klarar detta o bakom nästa hörn väntar något på dig
belöna er sjäkva
och klarar du ej av det det är mänskligt att fela med
ingen orkar vara på topp jämt
men tyck ej synd om er
utan försök igen
det kommer gå vad det än gäller

ni måste tro
för tro kan ju röra berg heter det nog!

Tro
Lev
Andas
hämta kraft
ge ej upp
Hitta på belöningar ni mår bra av ,ännu bättre som många flera mår bra av ;)
delad glädje dubbel glädje

Månljus och brus och sus
Selene Mångudinnan

1 kommentar:

  1. Du skriver så himla klokt.

    Man ska njuta av livet och vad det har att ge en. Men dock ska man inte njuta för mycket :P

    SvaraRadera

CURRENT MOON