tisdag 22 februari 2011

Nattens gudinna



dagen börjar som den börjar då jag åter minns vad som hänt natten innan så tydligt
för om natten mörkrets härskarinna
är ute på jakt efter någon att finna som hinna med alla hennes önskingar uppfylla att göra och lyda varje vink
du har sån makt du är av mörker gjord
jag känner din närvaro jag känner din mörker ibland
men jag jag är ej rädd
även om jag dig känner närvarande och vakande
omrking mig är vetskapen att det inte skrämmande längre för mig
om man jämför mitt förtsa möte med dig
då jag ej var redo av din kunspak ta del av
men så åter närvarande jag vet du funnits vid min sida länge nu min vän
iaktagit varit frånvarande och närvarande
du har hjälpt mig även stjälpt mig för att själv hitta min väg igen
att hitta min balans igen
då jag kännt kraft från dig du gett mig och även tagit av mig
men så som din närvaro gör sig påmind igen
att höra dina andetag bara åter igen för ett slag
du har kallat på mig in i ditt mörker
du är närvarande igen men inte som förut
du är mörker rikets härskarinna du är hel
du är morgana
du är nattens gudinna din tid är mörker
din tid är skymning
natten den tillhör dig
din tid är mörkrande men till jorden dit du drar dig för att hämta jordens kraft
då det blir ljust igen från ditt rike
du är smidig och snabb när du rör dig
du famlar inte i mörkret som någon annan du ser allt som sker du har ögon likt katten
sånt mörker seende sånt härligt leende
du lockar och drar och förför många med din kraft för att locka för att förföra
alla vill ha något så även du
du vill ha och du tar gärna det du vill ha
och oxå
vad du vill ha är mörkrets timmar som dina dem är det är det fina
du är balansen
med den mörka det hårfina med det ljusa
du kommer mer kraft och lovar förändringar andra tider
du rör om du lämnar alla påverkade även mig förundrad och förbluffad vad du gjort för mig ett bra tag
ingen får nog
av dig din närvaro
Nattens gudinna du fina
du kallar på mig igen du vill ha med mig hem igen
men jag är ej redo att till jorden vandra med dig och jobba vid din sida
då jag är kommen från himlen från ljuset till jorden att här vandra jag har mer att göra här än
fasten en Trött Selene
jag må vara men mitt jobb är ej klart så kan ej hänga med dig till det hem vi alla ska till nångång men inte än
må du vara mörkret som skrämmer så många men natten är min vän
och så även du
visst du lockar mig att hänga på dig i natt
men jag klarar mig ett tag till här
vill ej till mörkretsriken ännu
jag har livet så kärt
det är ej min väg att ta
vill gå ner i knä
tacka dig för din närvaro ikväll
tacka dig kväll efter kväll
för dem lärdommar du lär mig
att mörker behöver balans med det ljusa
som yin och yang
som kvinnliga med det manliga
gudinnan och guden
du månguinna som lyser för mig då det är mörkt och jag tackar nattens gudinna med
om och om igen för att jag vet nu vilken väg jag ska ta
i mitt mörker finnes även ljus
i mitt dunkel finnes även frid och fröjd
livet är ej lätt i all ära men i sin glans mångudinnans glans ljus stråla och skina för mig ger mig kraft
men att leva vidare trots tyngden trots smärtan i mitt hjärta men det är så rätt
fasten det ej alltid må vara lätt
att vara där man är gå på den väg man går att hitta hem fasten man bara vill bli funnen
den som fann han hon är alltid den som vann
men jag vann även jag jag vann i mitt mörker hon lockade men jag följde det ljusa
den ljusa vägen istället nu jag fann åter och jag vann från mörkrets trötthetens tid
jag gav ej efter hennes lockelse igen även om jag hade vunnit på det med
och det lärde mig något denna långa resan hem från mörkret igen
jag drar lärdommen om igen som jag fann
att du må vara nattens gudinna
men nu ur mitt liv du ska försvinna
jag behöver ej dina lockanden längre eller skratten
behöver ej din närvaro mer på samma sett det har gett och gjort sitt nu
som allt tar sin tid har du fått min förr men nu
jag behöver månens ljus och sus massa brusande
mångudinnans sång och lysande
som vaggar mig åter till sömnens värld
om och om igen in i balans som i en underbar dans
trygg som en liten nyfödd Selene jag är
rebirth relive again
må på svaga ben springa igen
ta mig fram
snurra fritt snurra leva liva mig igen
så gott det går på vacklande ben att dansa och sjunga föra hennes lärdomar så fina vidare
men jag har återfötts igen i mångudinnans famn så helande
lärdom är klok och fin att få
att veta vad som är rätt och ta till sig av allt på sin färd
oh vilken underbar värld
det är ändå
tack för mig
Selene Mångudinnan tacksam för alla lärdommar hon får ta del av
blessed be

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON