söndag 27 februari 2011

När tröttheten blockerar en!



Då är det som det är!
detta kom då till mig nu när jag satt här och funderade varför jag känner mig så seg och detta är nog det som kom över mig ;)

Av selene mångudinnan hon som lyssnar hon som sig lär
just nu är jag tröttheten själv just nu trött på mig själv
får inget gjort går som i koma strycker fram på tårna
tårarna faller jag släpper taget om styrkan inom mig som försvinner ibland
som den behöver som jag inte vara stark utan bli omhändertagen inte vara stark bara utan visa sårbarheten den rara ge den en chans att komma in i mitt liv som en dans att
släppa taget om kontrollen ibland lever i kaoset känner ser och lär
livet man har så kärt
det är en hel del man lärt
jag går runt mest omkring
filosiferar en stund och funderar på allt ingenting
att ta sig omkring alls med tunga steg känns ej lätt på något sett
rädd för livet rädd för att bli förlåten glömd bortgjord bortglömd
om jag ej hittar styrkan igen
den välkända masken man bär
den man oxå har så kär den
försvann någonstanns
att få försvinna ett slag hämta igen ett andetag
dansa i livets härliga flöd ja ge mig mera av det
att dansa bort all trötthet
all trötthestkänsla
vilken underbar känsla
bara flyga fram med lätta tår och inga mer tårar faller av ansträngdhet
utan av lätthet och glädje i en glädjens dans med lätta ben
inga tunga ben
rädd för att glömma andas om jag gör så kanske försvinner känslan igen
av hopp i hopplösheten stund
mirakel kan ske
under stora under
ingen ide att gå under nu inte
nu är energierna igång där under
i marken de gror det lever det spirar
vilket under
vilket blunder
att se dessa magiska under
blundern i mig bytes bort tills marken är helt enkelt bara tort
igen i marken där under som det växer och spirar
inget vi ser bara känner dess vibbar
för den är naken så sann och bar
när snön snart smälta vi kan se denna grönska spira igen
vi kan andas och röra oss igen dansa i livet vägar
under våra färdar livets färdar tills vi kommer fram till slut målet vår slut station
himlen men under tiden
då vi knallar och går
genom åren tiden går vi får mer med oss lära av alla våra nära och kära
visst låt det gå några år till dit du är på väg är ju ingen brådska än
det händer mycket här än
livet är tillför att levas det går runt
tröttheten stabileras men lever igen
tröttheten kommer igen som våren är på känn
livet vänder åter igen
ljust till mörker mörker till ljus
vinter till sommar åter igen
men ja jag har på känn benen blir fyllda av spring och dans och skratt snart åter igen
är du här min käre vän
du som kommer med hopp du som kommer med kraften
det är den vi alla vill åt vi alla vill få
en del av
solen du är välkommen igen smälta isen i mig
smälta tröhhetstecknen
väcka livet igen i alla och allt
solen du ger liv du ger balans
solen du ger mig styrkan jag ej visste jag hade inom att den där fanns
du väcker livet åter
ja visst jag dig förlåter för alla långa lärdommar jag får under vinterns dvala
den söta den rara tiden kommer igen
ja det har jag på känn
väck mig dock inte än min käre vän
godnatt tills vi ses imorgon när nya dagen gryr igen tills sen
käre vän
godnatt godnatt jag har det på känn käre vän och att det hinner vända mången gången än

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON