onsdag 16 februari 2011

Lugnet före stormen



känner ni igen känslan?
då man väntar på att något ska hända man känner energierna byggs upp som förväntningarna och längtan

Så exakt så känns det nu
vad kommer nu vad händer nu
man tittar undrande man väntar förundrande
man tänker lite på vad man vill göra och så tar det den lilla tiden det tar att just komma dit fram det handlar ändå ej om att ta sig dit utan ta sig frammåt tror jag på

Dock vill jag
så mycket nu
men orken ja den pendlar
känner mig gammal ibland och trött
på livet dess mysterier

igår satt jag vid min eld och tittade in i den för att se om den kunde visa mig bilder
jag slängde in en murgröne knippe som jag hade med en bit EN knutit ihop och tagit från trädgården
för ett bra tag sen den hade för länge sen börjat bli gul så jag kände nu ska jag bränna detta och tänka på det jag önskar
så brann den upp fort fort som magin snart var försvunnen
det kändes bra
ska göra flera knippen i sommar med andra växtre och blommor

härligt att bränna känna dess doft oxå

har en liten ört skåp och mina små flaskor fyllda med andra örter köksvis ;)

härligt med vardags magi inga krav ingenting bara lite spontant be om att få guining genom eldens charm och värmande

hettan och färgen elden är helt klart mitt element
även vattnet
gillar jorden
samtdigt så känner jag mig fri frisk då jag känner vinden så ja alla har dem sin charm

lugnet före stormen så känns det nu
jag undrar vad som väntar bakom hörnet på mig
i det okända

härliga månljus kramar till er

nu sätter jag mig ner för att vänta ett slag till på hennes återkomst i sin runda härliga form

och på att kunna göra mån magi ritualer kanske våre på sin plats det märks nog

Selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON