tisdag 1 mars 2011

Djuren




man borde se till naturen och de vilda djuren mer än vi gör
om dem börjar dö börjar även vi eller det finnes risk vi med kan dö ut när fler djur raser gör just så

jag är orolig
att se hur moder jord rasar då vi dödar hennes djur
då vi behandlar djuren illa då vi tar deras natur och utrotar dessa vackra djur

vi borde verkligen tänka till lite
vi borde agera nu inte vänta

har ni hört historien om dessa spckhuggare som var fast under isen?
folk vart så förundrade varför detta hände varför kändes det som dem valde att begå grupp självmord att simma under isen när dem aldrig gjort så förut?
frågan flrbryllade många
dem fick ta till borrar från olika länder frö att klara av att borra igenom den tjcoka isen för att försöka rädda dessa stora djur
då gick ryssland ihop med Usa för att få ut dessa vackra djur
två finder som hatar varandra fick samarbeta för att få ut dessa djur de klarade av detta

då undrar många hur kan djur göra så?
för meningen var dem oxå skulle föra dessa tillsammans sida vid sida glömma gammalt groll ,då var dessa valar redo och dö för sitt mål varför djur gör så här det är väl för ibland är dem smartare än tom människan
att djur lägger sig i våra liv ja det är ett mirakel det
så när ska vi börja lyssna på djuren då?
varför inte nu på en gång
tänk er ni skcikar en bild ett ord en känsla till ert husdjur
så väntar ni att ni ska få nåt svar kanske ni får det med

har ni märkt om ni tänker (vi säger ni tänker så här för erat djur varit budigt och ni har fått nog efter 20elfte gången. även om ni ej skulle glra det.) att ni vill strypa ert djur om ni är riktigt arga att dem då inte heller kommer till dig eller om du tänker du är arg och är stressad tror du ej djuret känner av din stress eller ilska?
dem tom ser din aura ser dem den växer och blir rödare tror du ej dem skiter i dig då? jo det gör dem ;)

intressant att djur är så smarta
det vet dem känner saker
har ni fått respons av något djur ex någon gång?

om ni varit glada eller rädda eller tom gråtit?

ex när ni har pratat till dem hur ni älskar dem att dem kanske gnuggar sig mot dig eller viftar på svansen eller något annat?

slickar dina tårar då du gråtit kanske?
eller då du är trött lagt sig på den kroppsdelen där du har ont?för dem kä'nner det och vill ge er healing

när ska vi lyssna på djuren då dem talar till oss och berättar viktiga saker till oss som vi missar kanske tom

jag besökte en vän för några år sen
då kom två hundar springades till mig ägarna sa så här har dem aldrig gjort vi får be om ursäkt
ena hunden efter den andra satte sin nos i mitt knä och de tittade och sa gråt ej mer nu Vackra Selene
det var en valp och en vuxen hund
jag grät för jag var lessen pga en kille
vad annars.;)
jag sa det var ok jag var ej hund rädd och sa till hundarna det är ok gå till husse och matte nu dem gjorde ej det förens jag sa åt dem och ajg har aldrig träffat dessa hundar förut men jag hörde dem talal till mig detta var 2003 jag tänkte jag håller på att bli galen

det året hörde jag även Flip delfinen gråta hög gjut i kolmårdens djurpark
han var tydligen sjuk fick jag reda på nån vecka senare,dem skulle ta bort han för han kunde ej operareas har jag för mig eller dem kunde ej ge han behandling
jag vet jag aldrig kännt så om någon delfin förut jag kände jämt sån lycka från flip spec så jag tror jag fått nåt band till den delfinen

när jag var där då 2003 så skrattade alla och grät för det var vackret jag grät för jag kände någon delfins smärta den sa jag vill ej vara här jag har ont
jag visste då den skulle dö för den bad om hjälp jag trodde jag aldrig gråtit så mycket innan pga det jag kännt igenom mina förmågor
vad kan jag göra
jag försökte ge distans healing kunde det funka tänkte jag
genom tanken?
jag testade delfinen verkade gladare och det kändes som att jag hjälpte den något
men den gjorde det den var van vid och alltid gjort i fångenskap i sin trygga värld lekte underhålde människor i så många år han gjorde så ja han är nog min hjälte
sen barnsben

känns som jag har med han mig ibland
det var hans liv
det var hans äventyr
alla djur som männsikor har sina livs uppdrag som valarna jag nämde om som delfinen Flip det valde sina liv allt som ska ske i sina liv som du och jag ingen skillnad

man frågar sig vilket djur eller människa väljer att var hos folk som gör en illa eller skadar en?
dem som måste lära sig det
vem väljer att bli slagen jag valde det med
det är en erfarenhet jag lärt mig av en hel del
varit i ett sjukt förhållande där mannen jag litade på slog mig

vad jag lärde mig?
den långa vägen att det jag gör idag att få hjälpa andra
det är min meningen mitt liv och jag njuter av att kunna vända på energin
ge det någon mening som rä bra istället

så grisar kor andra djur som blir illa behandlade må dem ha valt det men männsikan som tar hand om dem gör nog sitt bästa för den tror det var det bästa men det är inte ok om ni hänger med mitt tänkande
och dessa djur valde det öde dem valde för att väcka människor och ibland måste man då välja ett jobbigt liv jobbiga situationer för att budskapet ska gå fram det gör det tom

jag äter kött
jag tackar varje tugga jag får tackar djurets ande jag använder energin för att nå ut till andra hjälpa andra

nu sitter min svarta katt brevid mig han vill ha sitt käk
jag får avböja mitt skrivande för min bäta vän vill ha sin mat nu
ta vara om er och lyssna på djuren lite mera ni kan lita på det
tro på er själva för tro kan man röja berg med
med tro kan man komma långt

tack för ni orkar läsa
tack för ert stöd
tack för era vackra snälla ord dem glädjer mig
så jag orkar fortsätta och skriva
fasten utan punkter fritt levande fritt

var en hjälte hjälp djuren och hjälp er själva ta hand om allt levande
lyssna och en dag har ni som jag hundar i era knän och ni undrar varför alla hundar alla djur dras alltid till dig
för det är du du du
som ska lyssna
som jag mitt livs uppdrag hjälpa även djuren och naturen
få sin röst hörd
som andevärldens då;)

kärlek i över flöd
och vacker månljus

1 kommentar:

  1. Djuren är underbara, så är det bara. Jag älskar mina katter och kommunicera med dem dagligen :) Har förresten fått svar från Maria Wetterstrands presssekreterare och han lovade att ta med sig ärendet om delfinerna till nästa riksdagsmöte. Hoppas verkligen det händer någonting nu.

    SvaraRadera

CURRENT MOON