torsdag 17 mars 2011

Fått inspiration!av Ostare?



Det är ej alltid man får det bara så där?
men något ger mig det just nu vem jag vet ej säkert menn under när jag skrev detta så kom hon ostare..ser henne som blond som på bilden ungefär.
tyckte den var lik henne och påminner om det jag känner hon kommer med våren.
kändes som det var henne ord som tog över mig och hennes önskan av ostare så jag får väl publicera detta konstiga kanske flumeriet enligt många men vad gör det
jag vet ju det vad hennes önskan
till inlägget


Vart det kommer ifrån det tror jag ligger bakom dem som besökt mig det senaste
såg en skymt av en gudinna senast förnågon kväll sedan hon ståd mitt i rummet

hon tror jag var ostare eller hur hon stavar sitt namn kanske eller någon annan
jag blir lite osäker?

men hennes besök kändes i allafall välkomnande inför något får se ibland när jag sitter och skriver så känner jag mera och får till mig lite medialt kan hända i dikt form eller något


tyvärr känner ej henne suttit och kännt efter jag tror hon kom då och förmedlade det hon skulle
hälsa in våren ungefär
hur hon gav mig inspiration det var för jag kände det var en ny start detta för mig
precis som ostara står för tycker då jag
man tar bort vintern man förebreder för varmare väder för våren
att kunna sitta ute på sina utemöbler igen
att plantera förhoppningar ny starter
städa bort ev smuts rena sina hem med kvast och örter i all hast
nu kommer det ;)
nu lossnar det ;)
inför ostara som kommer ska man släppa ut det gamla genom ha fönster öppna
man ska ta kvasten i cirklar föra runt i all hast dansa där efter och sjunga med i ett glatt humör
sätta blommor nya i fönster där solen ska kunna skina in så putsa fönstren är ett måste då
sen så ska man spela underbar musik och byta gardiner i pastellens vackra färger tunt tyg så det kan skina in
sätta någa prismor i fönstret eller något annat som sprider ljuset in i alla vrår och kanter
ska kännas som man släpper sin kofta kappa som man bärt på och blir lättare
ska kännas som energierna får fart i hela ens hem positivt flöde
av hopp om nya tider hopp och förväntan på att få gå ut och leta ägg ostara lämnat eller små fjädrar hon lämnat då hon vart förvandlad till en hare vit från fågel
vet ej om det stämmer men det får jag till mig
man ska hjälpa även hennes djur vänner med att sätta upp holkar nu små nästen där dem kan vila
frön extra mat för det är ännu så kallt.

små ställen fjärilar kan vila
små ställen dit andra djur kan dra sig undan på eller ha bra plats att få översikt ifrån

bygga altare för hennes ära gudinnan
även något för guden ska där finnas med
något ställe om man har barn att samlas vid där man kan tillsammans filosofera eller i goda vänners lag för fest och vardagsbruk

någon staty för beskydd
ska man ha i varje trädgård eller balkong med uteplats

odla eget tänka på moder jord att det är bra att odla sina egna saker i längden eller köpa närodlat tänka lite

återanvänd saker kanske något duger att sitta på ute lite målarfärg och tyg kan förändra en möbel som du kan ha nytta av ute som inne.

ha en plats som ger dig kraft dit du kan gå till meditera på exvis

då kommer du få kontackt från henne känns mer hennes energier nu gudinnans
guden drar sig undan lite konstigt nog

kvinnans årstid att plantera sköta det mannens årstid att sköta om saker och ting den kalla årstiden mera
känslan säger mig så

har idag bärt mina runor i en påse och med en sten måste berätta det
har dem i en härlig påse i lila
just det en pendel oxå ligger däri

känns som det ska ligga där så när jag behöver råd så tar jag hjälp av dem ;)
en bergskristall fick oxå ligga där i det är en rå spets känns som den talar till mig och ger mig något spännande vet ej varför men den ska ligga där liksom :D

att jag fått inspiration känns som jag ej vet vad jag skrivit om igentligen som nån tog över en jajaja spännande att läsa senare kanske ;)

men nu är jag tillbaka! =)
kall är jag med så kan nog hända det var så.
i min påse i allafall kommer jag ha saker som jag ska ha nära mig.
som ska funka som snabb råd kanske
känns som hela bergskristallen just nu vibrerar i mina händer
ska nog sova med den under kudden med min månsten och ametist i natt tror jag på.

dags att sluta skriva för denna gången
hoppas någon finner mina inlägg normala då jag ej själv menat att skriva om det jag kanske skrev om
inspirationen jo visst kom hon igen och gav mig det jag skrev känner henne nu så
lite råd vad man kan göra till ostara får döpa om inlägget lite med ;)

oj vad hon känns väl hon bara ler sån häftig känsla
börjar nog gråta

tack för ditt besök tack för dina råd
tack vackra du
nu måste jag lyssna vidare på hennes råd
det bara flödar massa till mig nu
men
sov gott alla vackra själar där ute
tack för era snälla ord dem gör mig glad
tack för ni följer mig
och trevligt höra ifrån er
vill ni ha kontackt med mig privat

hör av er
selenemoongoddess@live.se

eller leta upp mig på facebook sitter där en del eller ibland iallafall dagligen kanske låter riktigt på svenska
vill ni gå med i min grupp med så går nog det att ordna ;)

kärlek och massa kramar

månljus selene mångudinnan

1 kommentar:

  1. Hahaha...klockan är tio på kvällen, men jag får lust att putsa fönster, städa ur alla vrår och öppna fönstren på vid gavel...:) Du är verkligen en inspirationskälla, vackra månvän...:)
    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera

CURRENT MOON