måndag 14 mars 2011

I kärlekens namn



I kärlekens namn kommer jag till dig min kära
i kärlekens famn vill jag vara dig så pass nära
jag vill känna dina andetag höra ditt hjärtans längtan
jag vill känna dig hos mig jag vill vara dig nära min underbara kära
vi är så pass nära så kära det är mig en ära att gå vid din sida dag efter dag
så i kärlekens namn solen som stiger upp för oss månen som följer oss i våra liv
då vi tar enorma kliv min kära dig vill jag vara nära
så nära man kan vara som kvinna och man man och kvinna
i kärlekens busande lekande susande
berusande
månkärlek solkärlek
jordkärlek
underbara lek av kärlek som växer och spirar
kärleken mellan två älskande
som fann varan
som älskar varan
oh ja jag älskar dig min kära
in i mitt hjärtans flöd finner jag en glöd för dig min kära
en passion så stor stark
som en gåva som vår kärlek är varje dag
även tills kärleken tar slut livet blir till död ska jag behålla denna känslan i mitt hjärtat i mitt bröst i min lilla sjö grop
och där i simma med dig och ropa ja jag älskar dig
min bästa vän min kära själsvän
min anamcara
min ängel dig jag älskar dig
så i kärlekens namn ger jag mig till dig
och tar emot dig i kärlekens namn
för jag älskar dig så
denna sagan fick ett lyckligt slut då jag fann dig
en ny början då jag fick dig
nu så är du min och jag din
för i kärlekens namn har jag nu hittat rätt famn
du är han som inte försvann
då jag var vilsen och ensam
och du tunade upp mig att våga lita på livet det vackra äventyret som väntade på oss
och livet som väntade på mig igen
och då jag blev funnen av dig
du sa jag kommer som vita riddaren i kärlekensnamn
och räddar dig fångar dig
jag sa när jag dör så drunknar jag i dig som jag drunknade för dina ögon så blå
jag simmar runt i hjärtats hav och grop och väntar där på dig och ropar
du var min räddare och hjälte
du är min hjälte varje dag
min stora inspiration
mitt allt
min pussel bit
tack för du fångade mig i kärlekensnamn
så jag hittade rätt famn
i mitt sökande och längtande fann du då mig
nu och förevigt i kärlekens namn jag älskar dig

Skrivet av Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON