onsdag 2 mars 2011

Läser boken




Lisa Nichols Oavsett vad som händer 9steg till att leva livet du älskar
denna boken är en skatt KÖP den idag säger jag bara!
Att jag själv hållit på med dessa muskler som kallas återhämtnings musklerna det känns jätte häftigt det nu fick jag namn på det.
Det är ej muskler i kroppen men man tränar ej dessa muskler på det settet utan det är genom vardagen olika situationer nämligen dessa tränas på!

jag känner detta är en av dem bästa böcker jag får mest av just nu
detta är en bok för alla som vill leva det liv dem vill leva

återhämtningesmusklerna
måste bara nämna om dem
de är 9st sådana
1.Förståelse
2.Självtillit
3.Handling
4.Tillit
5.Ärlighet
6.JA
7.Beslutsamhet
8.Förlåtelse
9.Välja rätt

1.att förstå andra att dem kanske agerar av islka skuld skam rädsla det dom vet och tror är det rätta
2.självtillit att stoppa sina negativa tankar och även handlingar att lita på sig själv
3.Handlingen är om att man ska ej ligga kvar på spiken dvs bara för man är rädd så ligger man kvar men för det är lathet rädsla bekvämhet som gör man stannar kvar så får man skylla sig själv man måste agera handla inte bara gnälla om saker man ej är nöjd i livet.
4.tillit att tro på sig själv att man gör rätt saker fasten folk ej står bakom dig tro kan förflytta berg som ni vet ;)
5.ärlighet vara ärlig mot dig själv och andra med men inte hård dvs inte låte ens negativa sida ta över men vara logiskt ge sig själv en klack spark där bak vara ärlig om esn situationer och liv.
6.JA handlar om säg ja till dig själv till det du vill.har du en dröm go for it säg JAAA.
7.beslutsamhet ta dig upp till toppen tro besluta dig för att flytta börja om göra slut mm gör det agera.
8.Förlåtelse det folk gjort dig dem är ej bärda din tid tanke o mm lämna dem och ge dem förlåtelse gå vidare hitta kärleken till dig själv och hitta kärleken.handlar även om att förlåta dig själv och andra.
9.välja rätt handlar om hitta sina behov och mål i livet sikta mot månen/stjärnorna
vill du hjälpa andra men andra ej tror på dig ska du strunta i dem och lita på dig själv säg ja och väöja rätt helt enkelt då tränar du flera muskler samtidigt.

när våra muskler dessa jag pratar om blir starkare så reagerar man ej med att fråga sig denna fårgan alla frågan VARFÖR?
det är ej varför offer ni ska bli
tänk vad får jag för lärdom nu då vad ger detta mig även om dessa sk VARFÖR är klädda i sandpapper och dem rivs och gör ont fårga dig inte varför fråga dig då det är ett sår och rivs gör ont vad lärde jag mig nu vad kan jag använda denna lärdom till?

helt underbar bok
jag har
skrattat
gråtit
blivit förbannad
kännt igen mig
tyckt även synd om mig då mina minnen kommer tillbaka
men jag har lärt mig se genom andra ögon nu dvs
är någon dum inte varför tänklandet utan varför denna gjorde som den gjorde kan jag ha förståelse lära mig nåt av det undvika såna här personer situationer bättre nästa gång jag hamnar i dem och se kanske hur det kunde blivit om jag ej kanske reagerade som ett sår.

Boken finns på www.newpage.se

jag är medlem i deras bok klubb glömde avbeställa boken så kom den till min brevlåda
jag tänkte ja ok jag tror det var en mening och det var det. ;)

så nu genomgår jag denna x antal månaders projektet
det får ta tid säkert över ett år eller kortare tid men det är det värt
har redan börjat må bättre i mig själv mina sår läker
det är nog det bästa av allt


läs den följ den lev med den gör övningarna
var ärlig
följ instruktionerna
och det bästa boken handlar helt plötsligt om dig
den du srkiver om i din blogg eller dagbok

jag ska ej skriva om min väg min historia
utan ni ska läsa Lisas egne historia för att förstå eran egna historia

Hade gott

må på topp

ge aldrig opp

var på topp

Selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON