tisdag 8 mars 2011

Fick se många kära ansikten!



ligga och vänta på att man ska somna ha en känsla i magen som en liten fjäril som när man vet snart så kommer dem dem man väntat efter snart är det här snart är det nära
att få se sina nära och kära igen
under min meditation och healing tidigare under måndagen
Lite bekanta ansikten som gått över till den andra sidan jag fick sån kärlek såklart en stor saknad i mitt hjärta med men sån lycko rus med sån stark kärlek
så kärleken tar aldrig slut den fortsätter i all oändlighet
gud vad jag saknar er har vilat en hel del under kvällens gång tänkt på dem jag såg och vad dem förmedlade trodde jag ej skulle få se vissa igen men antar dem ville visa sin närvaro då jag ej känner mig helt kry och frisk.
Ge mig några goda ord på vägen kanske men vad dem än ville så vet jag dem är med mig och i natt kommer jag få några goda ord genom drömmarnas värld
jag känner mig som ett litet barn undrar på vad jag ska få se känns lite som julafton
nyfikenheten tar över mig kan ej vänta mer måste försöka slappna av blunda och somna
för då börjar äventyret mitt
tack ni som följer min blogg
era ord gör mig glad trots under denna konstiga period jag är i mitt liv
så tar jag jätte kliv frammåt och jag unnar mig en hel del vila
och att liva och leva
livar mig är ett par ord jag fått från en kär en
det använder jag mig av ibland
liva sig är att göra sånt som gör en glad
så ja jag ska sova nu drömma få råd i drömmarnas värld av alla som är här för att träffa mig igen det var så bra länge sen nu
då jag träffat vissa
känner mig liten och vissen
men tror mormor kan göra mig glad som farmor
som morfar kanske tom farfar
kanske min farbror
mina änglar små
mina djur oxå
kanske kommer mammas goda vännina
kanske får jag se henne åter igen ikväll?
kanske min vackraste ängel
kanske han oxå min ängel visar sig ikväll?
jo jag känner mig redo att sova att få vaggas till ro
då jag gör över denna bron som för mig till drömmarnas land
tiden är som sand som faller
och man följer den längre och längre bort
så kommer man fram med vindens fart
där väntar dem på en mina vänner och nära och kära
i gränsen till andra sidan och drömmarnas värld är den gränsen hårfin
en tunn slöja skiljer dem åter
hit man kan ta sig åter och åter
så många känslor i mig som gör jag snart gråter
längtan att få ses igen längtan att få höras igen
att få se deras ansikten
deras leenden
deras prat
oh vad jag saknar er
vill bara mer och mer komma hem igen
men dem säger det inte är min tur än det vet jag ju
minnas mormors parfym så blommig och söt magnolia
minnas farmors pysslande och prasslande
minnas andra små saker man glömt
få nya minnen med er igen
oh vad jag saknar er
morfar har jag aldrig fått se men jag vet ju du är alltid breved
härliga tiden är kommen jag känner detta är sprången ut i det okända
men det kända
välkända för mig
min morfar så fin och vacker och sann denna väl klädda karl
möter mig på min resa han dansar med mormor så fina i sin vitaste klänning hon är bar fota påminner mig om en vän jag har som oxå går barfota som fyller år idag ;)
kanske en del av henne finnes i min vän?
vilken underbar tanke att se livet ej tar slut badnen tar ej slut
kärleken försvinner aldrig
mina tårar rullar med väldans fart
längtan är stor efter alla jag sett jag kännt sen tidigare
längtan att känna man inte hört hemma här någonsin
längtan att få komma hem en dag
den dagen är långt borta än
det vet jag ju än
men än sen jag kan ju tjuvtitta och besöka dem på så här vis
genom en dörr
genom meditation
genom drömmarna
känner av deras närvaro
om jag kunde se er känna er
ser skuggor gå förbi men kan ej se vem det var
är inte rädd längre
jag vet att det är min fmailj som väntar på att jag ska somna
så de kan sjunga sånger för mig hålla min hand klappa mig på huvudet
leka med mitt hår
skälla lite på mig
sitta vid min säng kant
längtan att få vara vid deras sida igen är stor
att få talas vid att få höras vid
tack mina kära för jag får vara er så här nära
att få känna er att ni kommer till mig ännu
trots livet och döden skilts oss åt
trots livet går vidare så lämnar ni aldrig min sida
varför har jag förtjänat er?
tack för ni står alltid där brevid
att få se så många kära ansikten gör fler tårar kommer från ögonen mina
ögon så fina
som glittrar och ler för jag är er
lilla söta fina tjej
vilken grej
att få vara med om detta
vilken resa att få besöka er att sen komma tillbaka igen
hem men hemma är jag alltid med er
,i mitt hjärta simmar ni i
ni är en del av mig
sonm jag av er
förevigt är det nog så
för kärleken består
till mina små änglar rara som jag förlorade för några år
att jag en dag får se er igen gör mig hel igen
att inte ge upp än
tack för styrkan kärleken ni ger mig varje dag
ni som simmr i mitt hjärta varteviga dag
finnes ingen dag då jag ej tänker på er tackar er varje kväll
för jag kommer aldrig glömma er
jag kommer alltid älska er
tills vi ses igen
kära familj kära vänner
på andra sidan
för evigt er
Selene Rainbow Star Child
who will shine like the star she are

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON