söndag 2 januari 2011

Altare för varje syfte eller ett!?



Jag och min anamcara
har flera alltare för olika ändamål.
Ang nytt år så börjar vi om med våra altare med

vi gör om dem för ett nytt år börjar man liksom om.
då behöver man ha nya energier man kan rena sitt hem och sopa rent hemmet med kvasten är ex på vad man kan göra för att få ett positivare flöde i hemmet.

de som vi hyllar i våra altare är

livet
naturen
djuret
gudinnor
gudar
årstiderna

vi firar högtiderna
vi gör detta själva även med andra

men mitt jobb/livsval som häxa är min väg
jag personligen skulle inte vilja vara tillsammans med en som ej delar min tro eller kan förstå den för mig skulle de ej kännas rätt att behöva gömma den jag är och var en annan.
så den jag dlear mitt liv med får helt enkelt vara som jag för att de ska funka.

Att jag ej kunnat vara jag förr är en annan sak som smärtar
som gör ont i mig än idag
så har de sett ut inför andra förr att jag ej kunnat slappna av vara den jag är.
De är sorgligt!
Men de var då
nu går jag på min häxväg och är stolt över den jag är gömmer mig ej för andra
ang vem jag är som syns lång väg genom
mitt hår jag är färgstark personlighet som en kamenlont ändrar färg gör även jag
via kläder med
begagnade kläder göra om kläder är min grej med
för jag är miljömedveten tänker på naturen och moder jord och fader himmel med.
jag har smycken som står för de jag tror på och den jag dyrkar
bär talismaner oxå
har mina altare och häxverktyg likaså
de märks man är hemma hos en häxa då man kommer hem till oss
så om man kommer hem till mig där jag bor med mina djurföljeslagare och min anamcara
så ser man våra personligheter hör ihop oxå vi är lika varandra själsfränder/anamcara.
som yin och yang hör ihop så passar vi ihop som ett par pusselbitar gjorda för varandra.

så är de konstigt att ha många altare hemma
eller ha häxverktyg liggandes så alla kan se dem?
är de ok att inte gömma sina saker man har hemmaq så fort man får besök?
jo jag tycker man ej ska behöva de
för de är för mig opraktiskt att ta fram allt varje gång jag ska göra något i magisksyfte.
att ha flera altare är varje enskild persons val
jag väljer att ha så.
för de funkar bäst för mig de känns rätt att hylla vad jag känner för i mina altare

jag gör iordning våra altare tillsammans med min anamcara.
de är vår grej ibland kan de hända jag gör de själv med.

Så vad jag har mina olika altare till!?och hur kan de se ut och innehålla?
altare för magiska arbete de måste jag ha
altare för plats till gudinnor och gudar
hylla årshjulets firanden högtiderna
jag kan lika gärna ha mitt köksbord som altare tillfälligt då jag och mina gäster äter och umgås
tillfälliga altare gör jag med utomhus som i hemmet då de behövs praktiskt och bra
som på stranden eller vid skogen eller på en gräsmatta på utomhus möblerna.
fantasin sätter gränserna vad man kan använda som altare
ex bricka
böcker
fat tallrikar
byrå
köksbord skrivbord
en stubbe
sanden vid stranden
sten
en kista


detta inlägg borde hetat något annat men ville bara få ett inlägg till här denna kväll.

vad har ni på era altare och vad tycker ni om de jag skrivit?

månljus och glans till er kära stjärnor där ute
vh mångudinnan

http://www.dharma-talks.com/shelf_altars.htm här hittar ni alla altare från bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON