fredag 7 januari 2011

Många går kurser

för de tror de ska ge dem något
jag själv tycker ingen behöver gå en kurs för att lära sig saker
men varför går man kurser igentligen för är de för att
få ett diplom?
ett bevis för att man kan?
eller för att visa bevisa sig för andra titta detta kan jag visst är jag duktig nu?

kurser är bluff ja de mesta kurser som folk går på är endast för en saks skull att tjäna pengar på dig
du som går på detta får betala ett alldeles för högt pris de låter givetvis fint du får
ett diplom intyg bevis på att du klarat kursen men går du kurs del två så får du lära dig detta och då ingår detta så fult igentligen efter texten de finstilta säger du måste gå alla kurser endast då blir du fullärd (nu skulle de låta bra med en tuta som säger nåt i stil med fel fel fel helt fel..)
nej de är bluff att gå på kurser där folk skriver du lär dig detta
men i del två lär du dig detta de kostar endast du får detta på köpet du blir då detta
varför är den som har kursen en expert i ämnet för
vet du något om männsikan
har du hört goda ord om denna person
ta reda på sånt de finns säkert dem som talar väl om de är äkta för personens kostnad
sen finns de dom som ej gör de
man ska gå på sin känsla

frågar mig varför folk är så korkade att de tror de måste gå kurser hela tiden för?
detta gör mig så lessen att se mer och mer söker kurser på nätet och hamnar hos folk som är just oärliga och bluffmakare
de tom erbjuder hotell rum nuförtiden
hm vet ej om de låter bra eller bättre de
utan din känsla avgör om du ska gå på en kurs som ev du kan lära dig på annat sett eller helt själv och till en mindre kostnad dessutom

de finns där ute gör allt för att locka dig för att gå deras kurs den ger mest valuta för pengarna
de kostar skandal mycket de är på några timmar vem blir ärligt klar på en helg kurs?
sjukt är vad de är
de förstår väl vem som helst så är inte fallet de tar år att bli någon
läs längre ner så fattar ni vad jag menar inom spec

de finns de som är äkta som är ärliga i sin vilja att lära folk och de behöver inte göra reklam för sig jobba så hårt
de tar ej skandalt mycket pengar för sin tid för att lära andra
vissa skriver böcker om deras kurser de kan visserligen var ett sett att få folk att köpa deras böcken men om man ser de från att man inte gått någon kurs och lär sig av böckerna så kostar de mindre att köpa just en bok och att lära sig själv
gäller de
wicca
shamansk lära
örter
lära sig komunicera med andar
vad som helst igentligen
så kan du göra de själv

ingen är bättre lärare än du själv
du lär dig i din takt
men många har en sak dessvärre dåligt av
självförtroendet
ni kan gott folk

ödsla inte dyra pengar för att
gå en kurs
ni tror de ska ta er någonstanns
ni kommer bli besvikna då bara tror jag på


man ska känna med hjärtat
behöver jag gå denna kursen
behöver jag detta
varför
när man frågar sig de och får sitt hjärtats ärliga svar så vet ni

de med kurser menar gott folk de finns så mycket mer än att bli och vara
ett topp medium
reiki master
shamnsk präst de kan man inte bli enligt mig om man ej lär sig detta av en äkta sådan
som prästinne utbildning med
vissa ska ej göra vissa saker
tror ej Europisk reikihealing de många går en vecko helg kurs för att lära sig är riktigt samma sak som man går hos en äkta person som behärksar de sen länge

jag har fått många chanser att gå kurser i healing men jag känner inte för de för att
dem jag går kursen med och jag själv oxå jag vill ej ge healing till någon om de ej är rätt dvs så jag skadar någon annan med ex något från mig som dem kan föra över på mig med så man SKA INTE gå på gratis healing föredrag där man ger varandra healing de är som att bjuda in herr bacill och säga gör mig sjuk tack så dumt så dumt

att gå kurser hos bluffmakare nej tack jag kan själv
så de så
måste tänka så även om jag är oxå nybörjare inom så mycket
jag är inte bättre än någon annan
om jag ska gå någon kurs eller utbildning de märks men jag ser igenom dem äkta mot dem som vill åt mina sedlar lätt

hoppas ni med gör de efter detta inlägget eller tänker er för lite
ni är värda mer än ett diplom ni som går långa vägen och lär er själva
bara med
tålamod
tid
självförtroende
testa sig fram
praktisera de man lär sig
kommer man långt på

de har jag med gjort så långt kan jag säga om min väg
vet de att
jag den dagen jag kanske
ska ha kurser i de jag lärt mig
så är de endast från personer som inte gjorde de för pengarna
utan från dem sanna ljusa själarna som vill lära andra och aldrig skulle jämför kunskap eftersom vi är alla här på lika vilkor att lära oss i livet
ingen är bättre vi kan lära oss av varandra
de handlar ej om status och pengar de är till låns tills vi dör
allt du äger nu har på dig nu får du inte ta med dig då du dör
så varför göra allt handlar om pengar makt status för?
fel de handlar om din väg vad du gör av ditt liv och med ditt liv
kurser eller inte
lär du dig något som gör dig tilll en bättre person i längden om du går en kurs en helg för flera tusen grattis så roligt för dig
jag avstår från de
jag går på min stig som inte är lätt alltid men den är gjord för mig
jag lär mig i min takt på mitt sett
jag möter personer i världen som jag lär mig av för de kommer in på min stig och jag på deras
underbara möten som jag växer av
många har jag mött förut
många kommer jag möta flera liv och flera gånger
vissa lär mig saker
vissa lär jag saker
för jag tror vi lär oss av varandra

har många underbara vänner överallt
vi möts och man växer av mötena
häxor
systrar
vänner
magiker
healare
alla möjliga
jag vill tillägga ja jag har gått kurser och jag har sen nyligen insett att se skillnad på dessa som är äkta och vill lära för inte allt för mycket pengar
alla är värda pengar för sin tid/energi
men de är fel att ta pengar från folk om de inte är för en bra saks skull i längden
om de inte håller sig inom ramen att vara äkta och sann utan har en tendens att
bara se pengar som de enda drivmedlet då är de fel väg dem går på och dessa ska man akta sig för
som lovar massa som verkar för bra för att vara sant eller för konstigt se upp
de är dom man ska hålla sig undan
de ser er som vandrande plånböcker

magi er väg
magi på min väg i min färd
mot magins värld

välmött i natten mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON