måndag 3 januari 2011

paranormala händelser eller oförklariga händelser

är rätt normalt i dagens samhälle
men många är ännu rädd för sånt och de pratar ej öppet om dem heller varför de kommer sig?
jo för de vi inte kan förklara är vi rädda för de vi ej kan sätta ord på tro på hur kan vi förklara de utan att bli idiot förklarade ungefär?
vi är för rädda vi borde vara mer öppnare om våra upplevelser men å andra sidan den som pratar ser folk ner på.
trist min erfarenhet.
men nu ska jag dela med mig lite av vad jag varit med om i korthet.

jag har haft utanförkroppenupplevelser många g
jag har drömt sanna drömmar
jag har sett tidigareliv i drömmar syner och under meditation
så mycket mer har jag sett hört varit med om och upplevt

varför skräms vi av dessa fenomen för?
för vi har växt upp så så enkelt är de
när man pratar om de ser man de är rätt så vanligt man varit med om något
som spöken/andar
se eller fånga orber genom foton
har tom hört andar/spöken
sett dem
är inte rädd alls
hur de kommer sig?
jo för jag har haft förmågan/gåvan/förbannelsen beror på hur ni ser påt!
sen barn eller ännu längre genom liv som jag anser de.

jag har haft rädslor som inte kom från mig utan samhället
då jag växte upp alla har vi gått igenom de
förr då vi var barn kunde vi se allt då menar jag allt tro påt eller inte men så var de
vi kom från andevärlden hade förmågan vi var orörda opåverkade
vi såg allt vi kände allt
de togs ifrån oss mer eller mindre frivilligt eller motvilligt de bara hände
varför?
jo de ska jag tala om för er pga dem som växt upp fått höra de är nonsens de finns inte de och de finns inte tro inte så det där är inte normalt
då blir vi rädda och tror vi har nåt fel i oss men inte de är världen som är byggd så här

vi tror vi inte ser och hör vi känner inte mer tror vi men de var en dörr som stängdes inget mer

då vi drömmer får vi besök av våra släktingar de vissa vill kalla för spöken dock ej alla får de för vissa är så rädda och stängda.

men varför böev de så då?
jo vart kommer rädslorna ifrån i grund och botten i från människans osäkerhet att vilja förändras att vilja se med andra ögon för de alltid sett ut på ett visst sett.

de är inte igentligen någon religions fel jo kanske om man ser på de viset
men ingen är guds fromma lamm
ingen religion igentligen är något att ha enligt mig att följa den till blindo
de ger en igentligen inte någon lycka
man ska vara den man är och är de att vara hedning eller pagan eller häxa natur barn shaman eller indian eller kristen då är de din väg då är de rätt jag ska ej dömma någon men ville j heller bli dömd själv.


rädslor för mörker har alltid funnits många gudinnor har smutsats ner pga de.
tråkigt men sanningen de var de kristna som gjorde de då.
de har gjort en del annat jag ej gillar men vet även hedningar och annat gjort ont de med våld föder våld

vem som uppfann min tro tror jag ej var Gerald på 1960 talet jag är ju wiccan men häxa.
så vem ska jag då följa om jag ej vill följa den uppfanns då jo jag vet att min tro härstammr från den keltiska
men något djupare än så de har alltid funnits där de enkla livet hylla naturen och följa något/någon och fira dagar de har alltid funnits anledningar vi m'nnsikro vill festa ha kalas.

nu kommer jag ur ämnet lite men tyckte de passade in de är ju ändå min blogg. ;)

drömmar om tidgareliv sanna drömmar om framtiden är något jag fascineras av de händer mig rätt ofta
får hjälp av min guide och änglar och andra andliga hjälpare i livet att se saker
och de mina vänner är jag ödmjukt tacksam för

jag gör ingen ritual för att uppmärksamma dem för de kan ej ta del av den om ni förstår hur jag tänker gör då istället saker för andra naturen djur människor
de gör dem glada de med
jag tycker man gör en offer ritual då man vill tacka eller
då man känner de behövs men de behövs ej för mina guider kan ju ej ta del av den de är lite som att reta dem titta vad jag gör de är för dig men du du kan ej uppleva de för du är i en annan form min tanke där.

gör en sån då jag tagit från naturen
att lämna lite salt en sten eller lite nötter eller bröd eller något som glimmar eller frön till vildafåglar räcker väl annars gör man en lite eld dock ej att rekomendera då kan man ju göra mer skada med då tar du mer av naturen de är liksom ej rätt sett enligt mig.

spöken och gastar ska vi ej vara rädda för
de finns ingen som kan skada oss om vi ej varit extremt dumma dock
så tror jag på

demoner jaa de kan finnas men vi är själva demoner de finns inom oss inte nån annanstanns pga minnen vi har så skapar vi en demon
jag tror ej på demoner
för jag tror på de goda

jag har sett döden
eller dödens ängel

då mina två barn dog så såg jag den hämta dem från mig
de var de värsta jag sett.
men jag vart ej rädd jag visste de var deras tid den tiden var till låns
jag visste vi kommer hit för att lära oss på lika vilkor
men de gör ju ej de gör mindre ondare minnen finns kvar en erfarenhet till oss alla likaså
men livet är till för att läras vi ska lära oss svåra saker med för de gör vi lär oss mer de tar ej så många liv då att lära sig dessa saker igen.

om jag tror på onda makter och krafter
nej de är bara andar som är rädda som fastnat
eller är rädda
när vi är rädda så är de nära de mörka hat och ilskan

ibland kan man älska någon så mycket att man nästan hatar gränsen är hårfin
vad är skillnaden de ser man och känner

men skillnaden är att vi dom mesta är ljusa och är i ljuset

vi människor är oftast den ondaste varelsen som finns pga de vi kan göra och har förmågan att skapa och göra
men många är
ljusa
eller gråa eller svarta

ett råd på vägen
ni kan leva med folk omrking er som är just gråa de är de lömskaste de kan verka goda och bra men är inte de svåra att se igenom

de svarta vill bara en ont men de är ju ej de farligaste typerna de är ju dom gråa för de pendlar mellan ljusa och de mörka men de kan man vända om

så låt ingen få er att göra saker ni ej vill göra
då får den personen på ett sett en del av dig och tar kraft från er med
våga vara er själva och att vara i ljuset trots många som lockar på er
var er själva gå er egna väg bestämm själva
allt ni gör får ni tre gånger om så länge ni ej skadar något annat levande kör hårt
ta vara om er häxor där ute

be blessed moongoddess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON