onsdag 26 januari 2011

Jag har varit och är än idag en sökare!?





vad då tänker ni nog nu!?
ska förklara mig lugn bara lugn ;)

jag har alltid sen urminnes tider varit en sökare
sökt efter
vänskap
kärlek
trygghet
efter vem jag är
vad jag vill

jag har oxå sökt kunskap
varit new ageare
varit den som vill veta allt om allt
det ockulta
paranormala
det mystiska

kanske har det med vissa saker att göra med vad vet jag men
vet en sak
detta tilltalar än idag

jag är en äventyrare kan ej stå still för lång tid måste göra nya saker söker efter något
det är mitt livstal
nummerlogi är oxå intressant

så är ni med sökare eller mer äventyrliga som jag
jag måste MÅSTE göra nya saker
jag måste lära mig
jag är sån brinner för det jag gör
vill nu nu nu

jag har en blind sjukdom
den syns ej alltid men den är där
man kan ana den är på g
man kan tom känna nu är den på ingång tur är det
det är ej så farligt men den förföljer mig som en skugga
deprision heter den
den kommer och hälsar på ibland

den påverkar mig
men den gör mig ej svag jag jobbar på det
den är en del av mig

lära sig leva med ens svagheter vända på det till något bra
svårt men det gäller nog balansera
alla är ej perfeckta
även solen som månen har sina fläckar
så även jag

så ja jag är en sökare
jag vet ej vad jag letar efter när jag hittar det så vet jag
sån är jag

jag är allt
troende i något
men vill ej sätta ett namn
visst har kallt mig wiccan men är lika mycket häxa som wiccan
är natur barn
är jag
ett barn är jag med
samtidigt en kvinna i mina bästa år eller en tjej som vill så mycket

världen är ibland vacker och förunderlig
den för oss till olika ställen av en anledning
kanske ska vi träffas på eller träffas av

möta mötas av
hitta bli funnen eller vara försvunna för ett ögonblick
en stilla sekund inte mer
känns sig hemma eller förlorad sökande undrande
längtande

sökare javisst men även mer än så därtill
äventyrares själ som brinner
ensam vargen som har några vid sin sida som förstår
eremiten som söker o finner går själv men med andra med
funderar en hel del
längtar vill så mycket
har du några år att lära känna mig
är vilsen men funnen
men sann

allt vi varit med om påverkar oss
allt

allt vi kommer vara med om påverkar oss allt

allt vi inte trivs med kan vi byta bort

ni vet den känslan man flyttar man lämnar sitt gamla liv man börjar om
man kanske byter jobb
byter tro eller byter något
förändrar

jag längtar efter att hitta gnistan
mitt sökande är ej över ännu

månljus stjärnglans och lite annat susande och brusande

2 kommentarer:

  1. Hej Selene:)
    Jag arbetar med en sajt som vill öka kunskap om säkerhet på nätet och hur man skyddar
    sin integritet online, vilket är nödvändig kunskap nuförtiden Också är detta något som är väldigt användbart att kunna som en aktiv bloggare, som dig. Därför kan du hjälpa oss att hjälpa dig och andra, genom att länka oss och för det får du antingen fyra trisslotter eller biobiljett.
    Gå in på http://www.mjukvara.se/blogg/gratis-lott/ för att se hur och gå
    gärna igenom resten av hemsidan :)
    Tack på förhand.
    Vi hörs,
    Johan.

    SvaraRadera
  2. hejsan, har hittat det om ormen lite här och där. håller på att undersöka det, låter ganska kul men vill gärna veta om det är verkligt. jag återkommer gärna in här, det är mycket att läsa du är helt otrolig på att skriva. mycket intressant. kramisar till dig

    SvaraRadera

CURRENT MOON