lördag 29 januari 2011

Mångudinnan har talat




nej jag har inget att skriva om just nu som det ser ut som,känns men det blir nog ett inlägg ändå tar det som kommer till mig som jag alltid gör då jag sitter här
det ska bli ett inlägg helt enkelt rätt och slätt
tänkte på fragglarna skärphögen har talat ;D haha om ni känner till det citatet?!

idag är jag på fånigt humör
det är så mycket som händer nu
känner ni?

våren!!!

känner ni
hur det växer under marken?

känner ni hur nya tider kommer in nya vindar blåser in?

lyssnade på vinden stormen de nya vindarna har kommit låg och lyssnade på deras sång då dem blåser in nytt liv tar med sig gammalt.

dock så tar dem med sig en hel del
det skapar obalans ett tag det tar det som det har rätt till.

men det behövs nog för balansens skull.

livet går vidare som vanligt
men massa energier känner jag av och underbara moder jord hon viskar
och jag lyssnar men vindarna dövar henne ännu inte hennes blommande tid kommen
men snart

och vintergudinnan har gett sig av
dock känner man av hennes kyla ett tag till
men det vänder då balansen är nådd då blir det mer värme i vårat land igen

ostara gudinnan närmar sig
hon letar gräs
och platser där hon låter livet börja gro igen.

platser där hon lägger sina ägg snövita ostara haren
alltid varit speciell för mig

hon ger oss hopp o m att livet går runt och att livet kommer igen
solen kommer oxå mer och mer

ostara hon kommer med hopp till alla som vill bli fler i familjen

härliga tider

underbart

så nu har mångudinnan talat klart

hoppas någon lyssnade!


månljus

2 kommentarer:

CURRENT MOON