onsdag 19 januari 2011

Wiccan wonders



funderar ofta på min väg
men jag vet ju de är rätt de är inte alls detta jag fundera på inte tvekar en sekund
jag vet det är rätt

funderar på om jag ej farit illa på min livsväg om jag
gått en annan väg
eller träffat på andra männsikor i min väg i en annan tid tidigare eller inte alls
hur hade mitt liv sett ut då?

eller om mina föräldrar hade uppfostrat mig som jag tänker uppfostra de barn i mitt liv
hade jag varit anvorlundare då?

om jag ej träffat på de folk som skadat mig
som gjort mig illa
som sett ner på mig och min livsväg och val!?
hade jag varit någon annan eller hade jag hittat hit efter ett tag ändå?

det jag vill säga
är ta vara om den ni är idag
oavsett vad ni har gjort tidigare
oavsett vem ni träffat på
vilka livserfarenheter ni bär på i er livsryggsäck
oavsett om ni har ändrat er eller växer och ändrar er dagligen
till en bättre person så är detta ej heller för sent
för vi är ju här på lika villkor alla
i slut ändan
så är ni den ni ska just nu och ni blev den ni ska vara just nu
ni kan ändras ni kan välja en annan väg
de kommer erbjudanden de kommer frestelser oxå
men jag vet jag kommer vara sann
mot min livsväg

att vara just en/eller vara ett med
trollpacka
trollkona
häxa
wiccan
pagan
hedning
naturbarn
älvan
ängeln
gudinna/gudinnor
troll(en) de var jag som liten såg ut som en älva eller troll ;) hihi


detta är jag vill tro allt existerar
så länge jag tror
så länge jag ej låter någonb ta bort min tro
så länge jag vet vad som känns rätt hos mig
så är detta min väg

oavsett om jag är 15år
39år
eller 70år
eller vilken ålder som helst är detta mitt kontrakt
att jag ska vara sann mot mig själv
oxh mot min villja och önskan
vill jag lära mig mer inom något annat
vill jag byta tro ja då gör jag de
men jag tror jag kommer vara den jag är resten av mitt liv detta är mitt kontrackt att lyssna på mig själv mina önskningar
så när jag undrar kan jag läsa detta
varför jag är den jag är här kommer dessa ord varför jag valde denna vägen

jag hittade mig själv då
jag vet vem jag är när jag går på denna vägen
jag blir glad och lycklig att vara den jag är just nu
jag älskar att inspireras varje dag av denna stigen de finns så mycket mer att lära och hitta
jag älskar följa naturens cykler fira högtider sabbaterna och esbaterna
detta gör mig hel och fullkomlig att sträla av de sanna vita heliga ljuset
fyllas med gudinnan kraft och ljus och styrka
att fyllas av gudens klokhet och inre glöd som styrka
att känna jag hittat hem då jag valde denna vägen
att känna mig fullkomlig full inte vilsen längre

varje dag är en gåva då jag hittade denna stigen så vet jag det går upp och ner men de är min väg de handlar ej om att ta sig fram fortast och lära sig mest och jämföras de handlar om att färdas smidigt och tryggt men mina vänner gå i min egna takt ta mig tid till mina perioder då jag utvecklas och behöver lugn och tystheten

att veta vem jag blev pga vilka jag mött vilka som påverkat mig som finns kvar i mitt hjärta som kanske ej finns kvar i mitt liv
kanske att se fördelar med allt man varit med om även om de varit dåligheter så vänder jag på detta och använder mig av den energin för att hjälpa andra eller något annat som är ljust och bra

detta är jag
mitt livsval
min livsväg

så när jag undrar om vem jag är återkommer jag hit och läser detta kontrackt
som jag kallar för wiccan wonders

blessed be ha en magisk dag det ska jag ha
ps de är fullmåne Luna är nu hel igen ;)
dags för lite fullmåne magi kanske eller något annat?!

1 kommentar:

  1. så kloka ord du delar med dig av .

    känns som jag kunnat skriva samma sak själv - vi har samma syn syster

    blessed Be

    SvaraRadera

CURRENT MOON