torsdag 13 januari 2011

chackran ,lite hur jag ser på detta ämnet



Chackran
tänkte skriva lite om detta
öppnar ni upp er eller känns de som ni gör de atomatiskt ibland?
jag måste nog säga de är både och för mig
i vissa sammanhang
ex
då jag pratar med en god vän så kan jag vara mer öppen helt plötsligt
eller mer stängd pga jag ska träffa en jobbig person/typ
jag kan även ha svårt att just öppna mina chackran ibland från dag till dag
ex på varför jag kan ha de är
jag är trött
jag är sjuk
jag känner blockeringar

blockeringar får man av
man ej mår för bra
man kanske har en reva/som ett sår i sina aura/chackra
är sjuk
deprimerad
kanske varit med om något som man kopplar till de chackrat man har problem med
ex
magen ont i magen förstoppning eller tvärtom kan vara pga du har blockeringar i ex solarplexus

skumt de där då jag började titta lite mer på detta
då de kommer till mig själv
ex jag säger ej alltid de jag tycker/tänker då får jag ont i halsen då blir halschackrat blockerat ömt sjukt tom
har länge haft problem med tänder ont i huvudet pga jag kanske ej talar ut
gör min röst hörd helt enkelt

läskigt de där

jag har en vacker bild på chackran jag hittade genom en vän som är högst upp på detta inlägg

igentligen så har de ingenting med hur den ser ut att göra med
för alla har olika känsla hur de ser ut hur de känns
ni kan hitta bättre bilder på hur de ser ut vilken ordning dem är i med
jag vill ej skriva ner ordningen för
jag har märkt jag ej säger/tänker likadant med namnen som en del säger så jag vet ej vad de heter utan kan bara mitt sett

men bara man vet vilka som ligger på vilken plats och vilka färgerna är så räcker de långt de med

hur många som finns är vilken tro du går efter
går du efter europiska läran om chackran så har du ett vitt på ditt andliga chackra
går du efter en shamans så har du
ocå en i guld har jag för mig
vissa tror
den i guld har med minnet att göra med minnen från tidigare liv blandannat
den vita är kontackgten med de andliga som den lila med är enligt mig

de tre översta från pannan är de mer andliga räknas dit

de som är neråt räknas som mer jordliga har jag för mig med
för ju högre upp vi kommer så ju närmare ande världen kommer vi eller faderhimmel

ju längre ner vi kommer ju närmare jorden morder jord är vi

en del vibrerar chackrana
en del säger de är som damm som ryker ut
eller som en spiral
de man känner själv är ju personligt de är de du ska känna och följa
såklart en del menar men kan ha blcokeringar och mm som gör de ej går som en spiral då är du blockerad om du ej känner så menar dem
jag tror allas chackran funkar mer eller mindre men de är ej lätt att veta är de öppna eller stängda
de tar tid att öppna dem stänga dem att lära sig

de bästa är genom att lära sig själv
läsa en bok
lyssna på andra
lyssna på en cd meditera

de är härligt att meditera tycker jag

gör de ofta då jag kan och hinner och behöver
även när jag
duchsar
simmar
diskar

kan göra de då jag ligger ner i en säng med täcken på mig mysigt men kan somna med då
sitter ner på stol eller golvet


jordar mig de gör jag ofta
även stänger ner mig dvs stänger ner mina chackran

börjar nerifrån och uppåt då jag öppnar mig
stänger mig tvärtom
alltså uppifrån neråt

ser de olika
ljuset som kommer ut
använder olika tekniner att stänga ner mig med
alla funkar olika
spegel metoden man ser sig själv som en spegel man ser färgerna och visulerar hur de försvinner stängs ner som en dimmer
är ett sett av många tusentals
eller min favorit
se fjärilar som öppnar vingarna och då är man öppen eller stänger vingarna då blir de svart då är man stängd

en del anser oxå man måste ha ett chackra lite öppet eller två de får ej stängas ner helt
jag tror ej på de
jag tror vi öppnar upp oss under en dag mer eller mindre och stänger ner oss flera gånger per dag
man ska inte
var helt öppen dock jämt de orkar ingen de tar mycket kraft

testa de som funkar på er lär er nya sett helt enkelt
för man lär sig genom att praktisera de hela tiden

hur man kan heala sina chackran
genom dina egna händer
eller genom att äta bra motionera faktiskt om du blir starkare blir även dina chackran detta
eller genom kristaller eller stenar
pendeln i kristall ska denna vara av
som stav med

man kan pendla bort revor som att laga hålen med pendelns vibrationer och rörelser
man kan arbeta med en kristallstav likadant typ

men man kan gå till någon som hjälper en som kan detta ingen som gått en helg kurs menar ingen illa men detta med healing ska ej göras av vem som helst
för de kan bli hur fel som helst

jag ger ej healing själv
varför?
jag anser jag ej vill de
då dagar jag ej mår som bäst då jag ej ens kan hjälpa mig själv hur kan jag då heala en annan person och kanske göra denne illa inte hjälpa
om jag ej mår bra känner mig trygg att jag kan de ibland då ska jag ej göra de
oavsett om jag skulle ha med mig änglar andehjälpare eller vänner som står brevid mig så skulle jag ej vilja ge healing
man ger healing från hjärtat men även i kärlekens nman kan man göra en annan människa illa de får vi ej glömma bort oavsett hur väl de än är menat så blir de ej bra om man ej kan eller mår bra själv


de med chackran är stort de finnes mer att skriva om de men jag kan ge er rådet
läs
praktisera
ha tålamod
så lär ni er känna även se era chackran kanske er aura med

gå en kurs ja de kan ni göra om de känns rätt men gå hos någon ni vet kan så de blir rätt
de är så många där ute som inte vet vad de håller på med
då jag startade meditera öppna mig stänga ner mig
så gick jag en cirkel kurs (ja jag har gått och fått hårda smällar med och lärdom av detta jag kunde mer tom än vad mina lärare kunde fasten jag ej kunde då vet ni hur farligt de kunde slutat)
jag gick en cirkel vi lärde oss efter ett par gånger att ta kontackt med andar de ska man ej göra om man ej är säker på de
jag hade problme i många dagar då jag ej fick lära mig av min lärare att jag måste stänga ner kontackten
jag hade den öppen och kände denna andes döds ångest varje dag i några dagar för jag ej fattade att jag hade kvar kontackten
de är ej farligt dock så vart jag ju livrädd ville nästan ej lära mig mer visste nåt var fel
så på den lektionen borde vi lärt oss oxå då vi slutade att man tackar för kontackten och ber sin andehjälpare om råd och hjälp att avlsuta de men de sa dem inget om vi borde om de hade gått rätt till först lärt oss ta kontackt med vår andliga hjälpare/guide eller vad vi ska kallat för
så ett par varnings ord gå ej kurser hos såna som inte kan för de kommer inte hjälpa er i er utveckling lär er själva spara pengarna
de finns bra folk och de finns dåliga där ute människor som andar
men andar är mer rädda än människor för de vet ej om de gått vidare

om ni vårdar er själva
använder sunt förnuft
tänker gott om allt
de ni ber om får ni tillbaka de ni skcikar ut får ni med tillbaka
så dra till er bra männsikor i era liv
inser jag ej gjort de alltid
då jag oxå hamnat på kurser som ej var bra för mig
visst anser de var någon mening med de men de tog mig längre tid bara gick en omväg kom av mig från min stig
då jag vart läraren då läraren ej kunde då ska man ej gå kurser
man ska ej gå kurser hos folk som erbjuder för billigt heller eller tar hutlösa priser då är de fel med
då jag kunde mer än läraren de säger en del de
fasten jag anser jag med är nybörjare

alla är vi nybörjare alla kommer vi hit för att lära oss
oavsett vilken väg vi går
så är de väldigt intressant
jag är då nyfiken av mig då de kommer till
medialitet
paranomrala saker
astrologi
nummerlogi
shamanism
new age
wicca
natur lära örter
spådoms sett
änglar
ande väsen
naturväsen
mm

men man måste ju börja någonstanns
testa på eller vad säger ni?

lära känna sig själv
sina chackran för att sätnga ner sig inte vara så öppen eller för stängd heller

kan ni se era chackran eller känna dem för den inre synen
eller för ögat?

kan ni stänga er?

hur gör ni berätta gärna nu har jag delat med mig lite av de jag ser och tänker på

nu blir de
panodil brus
sus
månljus

mångudinnan

2 kommentarer:

  1. du skriver intressant och vist, gillar ditt sätt att skriva.ha en trevlig helg. kramisar

    SvaraRadera
  2. Jadu det det där med chakran och hur man arbetar med dem är mycket personligt. Personligen så delar jag med mig av precis allting. Jag lever efter tron att det finns 8 olika chakran, där rotchakrat är det första och andechakrat det sista. Vet att det finns många fler än så (uppåt en 100 stycken har jag hört) men jag rikta min uppmärksamhet på de största. Hur de ser ut och hur jag arbetar med dem kommer jag att skriva i min blogg eftersom jag vet att det finns ett antal som är väldigt intresserade av det.

    När jag öppnar mig tänker jag mig chakrarna som fina liljor med de olika färgerna som representera de olika chakrorna. Jag öppna dem olika chakrorna genom att tänka mig att dem slår ut och blommar och när jag väl ska stänga ner mig så tänker jag mig som att dem stänger sig och kanske till och med vissnar ner

    SvaraRadera

CURRENT MOON