onsdag 12 januari 2011

Hade ni en magisk kista som små?



magiska kistan min ja jag hade en
eller jo den finns kvar i mitt liv
hade den dock i min tonår

jag hade små magiska saker däri de var då jag började mitt liv som häxa/wiccan men jag kallade mig för
new ageare ;)

smycken kunde hittas däri
lika så min första pendel
lite stenar
ljus
tändare
en kruka jag fick av en vän då jag flyttade hemifrån målade hon den till mig
roligt var de att hitta denna krukan oxå en burköppnare hon gav mig finns ännu kvar i mitt liv dock inget häxverktyg men ville få med de skratt

vilka minnen
vilket långt liv jag levat

pendlade redan på tonåren
jag köpste massa stenar lärde känna en del vuxna människor som sålde dessa stenar
de är mina vänner än idag
dem är oxå mina lärare anser jag mina änglar
jag har träfäfat många människor
de känns som en del av dem hamnat i just den där kistan min magiska kista som blev till flera kistor askar i olika storlekar

min jag gjorde mina första två
var de detta på
lite stenar jag plockat som barn och sparat
snäckor från halsband även sånt jag plockat och fått vackra små ting föresten de där
sen lite glas bitar
målade allt på den ena blått och grönt den andra helt i guld
så nöjd med dessa vart jag
hittade dessa då jag ändrade om mitt altare med min anamcara i början av året
nu har jag dem på våran toalett hylla
där ser jag dem och de gör mig så glad att se dessa varje gång jag sitter där i min ensamhet att se dem nu ska de fyllas igen med något skojigt
sen en dag hoppas jag att jag kan ge bort dem till någon som får ha sina magiska saker däri ;)

har numera magiska kistor i olika storlekar mer större
de kallas
bokhyllor
byrå
askar

men saknar lite den där känslan att ha en magisk kista som den jag samlade i som yngre

ska göra en box of shadows
kanske en ny bos oxå
känns som jag har hittat den där gnistan till min nyfiekhet där den en dag började för många år sen då jag var tonåring gjorde mina egna saker
sökte läste fann

de gör jag än idag

min magiska kista settet är i min toalett
vet ej vad jag ska ha däri de är vackra som prydnad bara

vad tycker ni ska jag samla något däri eller ska jag fylla dem med något praktiskt?

ljus brus sus

månljus

mångudinnan som över er vakar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON