fredag 21 januari 2011

Att vara ärlig mot sig själv

dvs sann mot sig själv är svårt

om man är rädd för vad andra ska tycka eller tänka
detta gör man inte är riktigt sann mot sig själv

att man låter andras tankar/tycke styra ens liv är nästan lite sorgligt enligt mig

då jag vet jag varit styrd eller gått efter vad folk anser
detta ska man inte för då följer ni inte er livsväg
då låter ni andra hindra er att vara sann mot er själv er själ er kropp er längtan era drömmar allt stannar upp så länge man lever i osanhet mot sig själv

ex
låt mig säga att någon er familj kan vi ta som ex bestämmer
hur ni ska vara
klä er
prata
agera
fasten ni sen länge sen varit vuxna
då låter ni dem bestämma över er och de är ett brott mot er sanna vilja era drömmar eran livsväg
ni får sannolikt göra om detta livet om ni ej bryter de betyder inte ni ska säga farväl för gott
nej de betyder ni bryter ni gör som ni vill istället ni gör som ni skulle gjort för många år sen men inte vågat kunnat eller något annat som hindrat er eller personer kanske
kanske är de praktiskt att gå en enkel väg
att inte göra emot andra inte göra som man själv vill
kanske?

eller så går man emot många gör som man vill fasten de är tungt och skrämmande men de bästa är man mår då bättre
man känner ej sig kanske fången utan fri
så vad vill ni göra?
vad är era drömmar?
hur kan ni nå dem?

många som jag gett rådgivning till frågar mig blir jag rik?
jag säger nej för du är inte beredd att göra nåt åt ditt liv eller så sägåer jag ja men då måste du jobba hårdare än du gör nu men säger personen jag kämpar så hårt tydligen med fel saker se dig omkring måste du göra de du nu gör och för vem gör du det för?

man gör allt för sig själv ingen annan
du väljer vad du vill ha för liv
vill du bli smal då kan man ej bara sluta äta
man måste antagligen röra på sig sluta med sina dåliga vanor ändra om saker
de gör ingen annan än du åt dig du gör allt för din skull lägg på minne

kanske låter hårt
men allt du vill ha i ditt liv det skapar du själv
du skapar ditt liv
trivs du ej måste du fråga dej själv
vad måste du göra vad krävs de av dig för att du ska få de liv du vil ha?
säg nu inte du måste ha pengar för de löser ej allt.
varöfr vill du ha de om jag får fårga!?
är de för alla dina vänner familj har de eller för att du tror de gör dig lyckligare om du har 40 tusen varje månad i fickan och vad ska du använda så mycket pengar till?

ibland så är ens önskningar inte logiska
man ska be om de man behöver och vill ha så får man de men de finns gränser
och hur du motiverar din önskning oxå ;)

man du för att vara sann mot andra måste man börja hos sig själv
vad vill du ändra på i ditt lvi för att få ut de mesta och möjliga?
gör de gör de idag

om du ej kan vara sann mot andra kan du ej heller vara sann mot dig själv eller din käresta

att vara sann är detta är jag detta tror jag på den här är jag nuförtiden och visar de stolt inte döljer eller håller undan vem man är
då är du ej sann om du ej käånner dig heller komfortabel att säga detta är jag
om du skäms för andra så skäms du offast över dig själv
dvs har du en partner som ej tror samma tro som du eller något annat
skäms du över att säga vad den personen är då skäms du oxå över dig själv
om du ej kan acceptera din partner så accepterar du ej dig själv

det som gör mig mest lessen är nog
när folk verkar skruva på sig då de kommer till mig men inte säger rakt ut jag är rädd för jag vet ej vad din livsstil/tro mm innebär
de gör mig lessen att inte kunna vara så ärlig att man kan säga sånt jag tål det

jag är alltid ärlig mot folk i min väg eller i mitt liv vill ej ljuga eller gömma mig
har fått göra de ibland pga egna rädslor eller tänk om tankar
men jag jobbar på de

detta är jag ta mig för den jag är eller strunta i det

kan du säga det om dig detta är jag
jag tror på

jag tänker så här om världen

jag är

jag vill bli

jag ska ändra på detta för att få leva mitt liv som jag vill

jag ska göra detta för att jag ska känna mig lyckligare och jag gör de för min egna skull ingen annan har med detta att göra med

ingen ska få bestämma hur jag ska leva eller vad jag ska göra eller hur jag ska agera om folk skäms över mig så är de ej mig dem vill vara vän med eller vara tillsammans med eller vara släkt med tro mig man kan skilja sig från sin familj och vänner med inget är fel

de är ingen som sagt de är fel och det är rätt många stannar kvar i förhållanden som inte är bra för dem
för de ej vågar vara själva de vågar inte vara sanna mot sig själva
är förhållandet det man vill ha får man något av det eller är de bara praktiskt?


att våga leva som du vill!
det är svårt att vara sann mot sig själv är ej heller lätt
för man lär upptäcka att ex
ens vänner inte är bra för en
ens familj kanske inte kan med den du är pga något

eller att allt man tänkt hur du skulle leva ditt liv för ex antal år sen inte blev sanna vad ska du göra åt detta nu?
du kan förändra de är ALDRIG för sent lägg på minnet du kan du kan du kan


var ärlig när du svara på dessa frågor tänk över dem i ett par minuter
lever du med den du vill vara med?

kan du dela din vardag och liv med den du är tillsammans med i alla lägen dvs kan du acceptera allt hos denna personen och kan denna med dig oxå helt och hållet?

lever du det liv du vill eller vad kan du göra för att förändra ditt liv till det liv du vill ha?

är du ärlig mot dig själv?, mot dem du känner?, kan du vara den du är?

får du vara den du är dvs får du vara den du är fullt ut alltså ingen lägger sig i om du väljer en sak som dem inte vill du ska välja?

att vara ärlig mot sig själv hur ärlig var du nu när du svarade på dessa frågor?

måste du bryta kontackten med någon vänta inte gör de!
måste du ta en pause i livet gör de fundera vad du vill ha det är ok ge dig tiden

måste du byta jobb boendeform partner eller motionsvanor eller matvanor gör detta

för lever du inte som du vill och så du mår bra så kanske du måste ändra för att alla dessa bitar ska funka vad fattas vad kan du ta bort vad kan du lägga till?

har du personer som skadar dig eller tar från dig och inte ger tillbaka eller suger dig tom på livet och energin så vet du vad du måste göra

du kan ej ha med såna personer att göra med det är fakta du mår ej bra det är ej bra dem är inga vänner eller bra familj eller partner eller nåt annat

om du vill ha kvar dem så är de som du själv gör dig illa du tillåter ju detta en färndring måste ske vad kan du göra för det ska bli bättre för du ska må bra av dessa perosner när du kanske ej kan göra något

kanske det är så att du måste säga ifrån går det inte dem kan acceptera detta så kanske du måste prata med dem eller få dem att försåt går de inte orkar du inte varför ej göra det vsåra som blir säkert som det är meningen

dvs att göra slut med personen/kompisen/familjemedlemmen för din skull om inte någon annans skull för din skull var ärlig gör det som du mår bäst av

att vara ärlig är som sagt inte lätt för ibland är inte sanningen så vacker ibland gör den tom ont
men du vet innerst inne nu när du gjort detta insett att
imorgon är en ny dag du kan börja om
du vet att du gör ditt bästa
du vet du inte har någon som tar ifrån dig och inget ger tillbaka
du mår bättre för varje dag då du är sann mot dig man är aldrig ensam om man väljer att bli fri att leva som man själv vill är inte samma sak som att leva med någon som gör en illa visst du är inte ensam då du har sällksap en peson som gör dig illa men är de värt de är du ej hellre själv och mår bra?
det skulle jag välja
men de gäller att se detta med dvs vara ärlig när man frågar sig
är dem personer jag har bra för mig

det är svårt att förändras
det gör ont att ta ett svårt beslut
men bättre de än att leva i det i för många år
lev nu lev lyckliga

var ärliga
det lönasr sig
du kan bli allt du drömmer om

men först måste du vara ärlig mot dig själv


ha en fin fredagskväll

månljus och brus från mig

mångudinnan

2 kommentarer:

  1. Men så klok du är fina mångudinna... Jag är så glad att vi hittat varandra, så att vi kan stötta varandra med det som vi tror på.

    Kraaaam Lilitha

    SvaraRadera
  2. Mycket säkert skrivet. Jag kan bara hålla med, det är väl det svåraste som finns - att vara ärlig mot sej själv. Vet att det är lätt att lura sej själv, "glömma bort" att leva rätt. Glömma sej själv, helt enkelt. Det är hårt och gör ont när man upptäckt hur man levt på en lögn i så många år. Men vilken vinst man gör!!!Jobbet är otroligt plågsamt men vinsten är guld!!!
    Månljus och brus till dej min älskade vän

    Ixchelmoom

    SvaraRadera

CURRENT MOON