onsdag 12 januari 2011

Ibland behöver alla andnings pauser,förändringar




vi börjar med
andnings pauser
konstigt inte alla tar de ibland?

är de inte rätt logiskt igentligen
då du inte orkar
så orkar du inte heller hjälpa
någon annan
visst är de så?

bensin behöver alla
att tanka behöver alla

så att tanka sin farkost
är inte så illa
så hur tankar ni er själva?

jag behöver ibland
sova
äta
vila mig
tänka på mig själv


detta kan inte mina vänner ens mindre familj förstå
varför och nu igen tänker dem

men ge mig adressen till den person som mår så bra jämt och aldrig behöver tanka
för jag tror inte såna männsikor finns bara robotar

tanka
de är värt att tanka på säger reklamen om bensin
är de inte värt att tänka på hur man mår bra
vad gör mig hel
glad
levande
kanske ej är så solklart för er

en andnings pause
leva
liva mig

andas

vara i nuet

så är de för mig just nu

de har hänt en hel del i mitt liv
de har varit stora förndringar oxå i mitt liv på kort tid

oxå under många års tid
jag jobbar hårt med mitt med mig

den som är stark är den som ber om hjälp
men de betyder inte man ska ta förgivet att andra finns där alltid
den som är stark den jobbar med sitt tar tag i ens liv

dags att inse jag behöver förändringar jag med
och jag vet de kommer ändras om
som solen lyser mer och mer för varje dag
så kommer jag oxå få mer kraft igen
fasten jag är en nattens vän

som snön försvinner så försvinner de gammla de rinner av mig de med
de som göms i snö kommer fram vid tö
jag skulle önska jag ej var så slö

andnings pauser för att samla kraft
genom meditation
gå lite djupare då oxå
gå in i sitt inre söka svaren där

dvs vad behöver jag nu
vad gör mig glad?
vad får mig att må bra?
så kör man på sin inre känsla

just nu vet jag då jag blir sugen på choklad att jag måste tänka
behöver jag verkligen de
igentligen inte
men ibland måste man vara snäll mot sig själv
inte jämt och varje dag inte för många choklad bitar ens kakor gör någon gladare
de är ej bra för oss att äta de i mängder tror jag inte på
om man måste ha de
så har man ett beroende de gäller visserligen
godis dricka annat med socker i
tänk på de en sån sak kan få er att må bra för stunden
men tror ni de gör er kropp bra?
de tror inte jag balans i de att ändra de tar tid
jag vet jag var besatt av socker förr i tiden
med mitt ex som var just de socker beroende
mitt liv ändrades en dag drastikst till de bättre
jag insåg jag sj ekulle äta de jag åt
jag la av och nu håller jag i de hårt
visst jag är snäll nång mot mig själv men jag vet vad jag behöver och vad jag inte behöver
så de som säger de behöver choklad varje dag kan jag ej köpa om man äter mycket godsaker som socker vet ni varför man gör de?
för man ersätter sockret med de man ej får nämligen kärlek en trygghet läskigt

då måste mitt ex tryckt i sig all godis läsk kakor pga han igentligen
ville ha kärlek
då han åt detta var vi ej ihop
vi var vänner
men jag vet han varit sån där länge
han påverkade mig med sina dåliga vanor

så om man ska ge sig en ny start ärligt så måste man ändra på sina kostvanor

förändringar

sova gott tillräckligt
röra på sig
äta med måtta
sluta eller ta ner sockret

förändringar som är ett måste om man vill leva
nära andligheten,naturen tror jag
de vill jag
jag har levt med mycket dåliga saker i mitt liv
länge
men jag ändrar om dem till de bättre

dåliga vanor är bättre
inte helt perfeckta men bättre
balans

man kan ej bara äta mat som är nyttig man måste äta något gott ibland med men med måtta

man äter ej med suget utan med en liten liten magsäck så får man tänka ;)

vatten är bra renande de är mitt exlir för kraft
frukt vitaminer
bra mat
sömn
vila
meidtation
motion
sex
en bit choklad mörk choklad helst

alla har sina sett

vad man än behöver måste man börja vara ärlig

jag mår ej bra
varför?
vad kan jag göra åt de vad är jag beredd att göra?

jag är beredd att ta mer ansvar för min hälsas skull

så tänker jag vad de än innebär så ska den bli bättre


hur gör ni för att ändra era liv till de bättre med vanor
och hur råder ni mig göra för att komma ur min svacka?



hur tar ni andningspauser vad ger er kraft föresten?



styrke kramar
kvast i all hast
ljus kärlek
mina vänner
vi ses vidare i våra mystiska vardags liv <3

2 kommentarer:

  1. Ja erkänner, ja e beroende av socker, men jag äter det verkligen inte varje dag. Försöker att minska på det men det är verkligen inte så lätt som man kanske kan tro.

    Vad som ger mig kraft är att meditera, vara ute en mörk vinterkväll o känna kylan emot min kind samtidigt som ja betrakta moongodess och att rent allmänt vara ute i naturen.

    SvaraRadera
  2. så mycket vettigt sagt, jag håller med om att batterierna skall laddas, mina började att laddas ut men mina vänner laddade dem till mig när jag som mest behövde det. kramisar

    SvaraRadera

CURRENT MOON