tisdag 25 januari 2011

Läs detta!!!!

Vad tror ni på?

Tror ni på karman?

Tror ni på tidigare liv kanske?

Tror ni på det man ger får man tillbaka trefaldighetsregeln?

eller på ett öga för ett öga?

har ni rädslor för något?

har ni fobier?

vart kommer dem ifrån!?

tycker det är rätt intressant som jag själv jag gillar ej clowner vet dem inte är farliga men jag såg DET och efter det så gillar jag inte dessa clowner mer

pga en film är mitt liv förstört skulle jag vilja säga klart jag ej är rädd för dem så kan titta på dem i smyg lite så där men gillar dem inte
allt pga en film

så tror ni saker ni varit med om har gjort er rädda med eller gett er fobier?

kan man ge någon annan fobier?

jag gillar inte höjder eller blod och ormar men den fobin känns mer och mer borta kan med ormar men har ej rädslan för dem längre respekten men inte rädslan
låter ej den ta över om man säger så

försäker ej låta mina andra fobier rädslor ta över mig
men lite läskigt är det oxå att åka hiss skakis efteråt
men jag tränar på det jag får mod och växer jag gör detta för min egna skull
men jag skulle kunna tänka mig att andrfa med skulle kunna göra såna säker för andra skull jag skulle det

jag fick blod fobi pga en klass kamerat i lågstadiet jag ville vara som han lite granna dock att han var pojke och jag själv flicka men jag mådde oxå illa av blod
eller var det han som påverkade mig att bli rädd för det?
kanske eller så var vi rätt lika bara

jag kan svimma om jag ser för mycket blod
nej mår redan illa och blir vimmel kantig och blek
att ta blod prover går inte
men tatuera mig det går bra? skillnaden de tar ej blod med nålen i en tatuerings studio som det gör på sjukhusmiljön ;) hihi

dessutom har jag fobi mot sjukhus lite granna pga jag är så öppen ser känner saker


jag tror på allt
och jag tror allt kan påverka alla
tror vi kan påverka varandra

ser ni upp till någon kanske ni vill vara som den personen kanske ni får samma kroppsliga problem ex smärtor eller annat

ex kvinnor som lever ihop får ägglosning och mens samtidigt eller nära vänner eller systrar och mor och dotter
konstigt njaaae det är bara så


jag tror att man kan känna av en annan människa
på många sett
även djuren och naturen
jag tror man kan göra onda saker med tanken
man kan göra andra illa
men man kan välja att inte göra det man har val
och av dessa val kan det bli konsekvenser såklart som av allt vi gör


jag tror på en gud gudinnan
moder jord fader himmel
tror på månens magi och vad den kan göra för oss med våra hav och mm
tror på solens kraft
tror på jorden och männsikorna även om det känns ibland som man är ensam
då när det händer saker och hemsktheter så ska det finnas en balans
yin yang svart eller vitt
mörkt eller det ljusa det måste finnas för det ska vara balans

så jag tror på människan kan göra ett val att välja vem den ska vara
hur den ska vara hur den ska agera

jag tror ont och gott om människan
jag tror vi kan tillsamans göra en förändring till det bättre
lite är bättre än ingenting
något är bättre än inget alls heller

så jag tror på en hel del

har en tro wiccan är min väg att vandra

men har en inre glöd att förändra livet som det ser ut nu på jorden
för så som vi gör nu kan vi ej fortsätta att göra


skillnaden mellan djuren och oss vi har en förmåga att tänka
agera handla att gå tala
men djuren får lida som naturen av våra okloka beslut tyvärr
djuren skadar ej vår planet det gör vi och oss själva och våra nästa
så som vi håller på
visst
djuren kan med tala ,växter med men vi lyssnar ej på dem
djuren de kan med gå men kanske ej alltid på två ben
vissa av djuren kan tom simma höra bättre än vi och flyga
vi sätter oss över moder jord och hennes djur och växter vilket är fel

så jag tror på att djur är på vår nivå men vi måste lyssna och se detta känna detta ta till oss djuren naturen i våra hjärtan

när dem visar oss saker måste vi lyssna fasten vi kanske ej talar samma språk alltid

även om jag är wiccan eller vem som helst igentligen så bor vi alla på denna planet så måste vi ta ansvar för en bättre morgon dag

jag tror det blir en skillnad om alla tar och gör något

vad kan man göra
slösa ej
återanvänd
förbruka ej i onödan
kasta inte
ät upp den maten ni har släng den inte kompostera återanvänd återvinn

jag kankse låter som en tråkig knas boll
kanske det inte är så skoj att läsa om allvariga saker när man kan läsa om smink
och vad någon tjej hade på sig under dagen som gick eller så ger jag någon en tanke ställare eller så skriver jag för mig själv och är knasig i min värld vad vet jag

jag skriver det jag känner jag måste skriva kanske någon läser det eller så blir det ingen respons


kanske eller inte


nu har jag skrivit ner lite om vad jag tror på hur jag tänker
jag tror på så mycket mer men det handlar ej om sådan tro bara utan
en tro om en bättre värld
ett bättre liv för oss alla

det var min poäng

kan man påverka andra att få fobier eller rädslor kan man påverka någon att ändra sig till det bättre för oss och jordens skull
kan man få folk att agera att göra bra saker då vill jag starta här i min blogg inspirerar flera till att använda hjärnan på riktigt som det är meningen vi ska göra

tänk er ungefär som pay if forward
har ni sett filmen?

så nu ber jag er att skriva i era bloggar vad gör ni
för bra saker ni vill skicka vidare till någon och få andra att hänga på som är bra för oss alla?

be dem som läser skriva i sina bloggar vad dem gör som är bra för dig mig oss alla och hela jorden

gör även goda gärningar,bra saker för andra i vardagen små enkla saker skriva om det varje dag vad ni gjorde för bra idag och detta gör det blir bra energier ett starkt flöde av positivitet
alltså


pay it forward

magi och ljus och massa kärlek

månljus och brus

mångudinnan selene

1 kommentar:

  1. Jag tror på tidigare liv, jag tror på karma och jag tror på universums energi =)

    SvaraRadera

CURRENT MOON