onsdag 5 januari 2011

konsten att spå



har ni den?
har ni spått i de mystiska tarotkorten
har ni testat något annat?

jag spår lite i varje och har testat på en hel del genom åren
då jag är en mogen kvinna i mina bästa år om jag själv får säga har varken åldersnoja/nojor för något igentligen

som allt i livet har sin glans har även en kvinnas ålder så
men är man en hag så är man en sådan
själv anser jag mig vara just en vis klok kvinna
hagga häxa
de är inget fult för mig att bli kallad för de
men jag anser mig vara så mycket mer men mångudinna blir bra vis klok som månen den som lysa över vår jord oss beskydda med sin glans och som lockar med magi och mystik
kanske de

har spått med
tarot kort vanliga kort med
spår gärna i te eller kaffe dock ovana med de
men gärna i örter
även i spåkulan
runor
stenar
naturen tecken i naturen
vissa spår väder efter vind och myter
vissa spår efter molnen figurer som där visas

inget mindre fel sett eller de lättaste de krävs
tålamod
tid
och tron
framförallt de knepigaste
viljan att tro att inte ha den det sätter griller i huvudet


jag gillar även att be drömmarna ge mig svar
då jag ej får hjälp av mina guider/änglar
en tarot läggning kan hjälpa men även att sitta ner och meditera

gillar inte quijabräden
de kan föra andar till oss som inte vill oss väl likaså som de finens männsikor som ej är goda finnes de så även andar som är rädda och av rädslor/ilska/hat kan även andar få fel energi av
dvs de kan då för att få vår ljusa energi lockas till oss
och göra oss illa


gillar inte heller anden i glaset samma sak som quijabräden
de kan föra fel sorts andar till den som ej kan detta rekomenderar jag de inte
har man kunskapen kan man testa på de men med varsamhet

mina vänner i skolan gjorde detta de sa de såg djävulen och gafflar hade någon lagt som i 3st 6or
i mina öron lät de som de var höga eller
att någon lagt gafflarna som 3st 6or
om de såg någon kanke var de pan som skrämde dem tur var väl de i såfall guden pan är ingen enligt mig som vill folk illa men folk kanske skulel få för sig han är den elaka

så jag råder folk att tänka innan de gör nåt som kan få andarna att reagera om de nu var sant de mina vänner sa
så tycker jag de var rätt åt dem för att man ska ej leka med detta
de är ett verktyg endast för att få kontackt med andar och ska därefter behandlas med just respekten den förtjänar som alla verktyg man använder

jag jobbar i ljusets namn så kallar jag de
jag ber en bön innan jag just spår
laddar mina verktyg/spåverktyg på olika sett
kraftladdar dem oxå
när jag avslutar min spå stund så tackar jag för jag fått jobba i ljusets namn

jag gör en ceremoni innan jag spår som efter
vare sig de är till mig eller andra jag spår

de finnes ett hundratal olika kort där ute
djurkort är fina och bra
tarot kort de vanliga är nästan enligt mig de bästa men lite tråkiga
oracelkort är underskattade tror jag många tror de är som tarot kort visst men inte jämt de skiljer sig en hel del
de finns gudar/gudinne kort oxå de gillar jag såklart ;)
har tom hittat snäck kort som fångade mitt intress då dem kom ut ska se om jag kan få tag på den den verkade bra gillar älskar beundrar haven som natten nämligen

man kan spå i händer har jag gjort började med de som tonåring men jag testade på en hel del då som new agare jag var mer då på den tiden som en svamp som sökte något vad de var just den vägen jag går på nu
har nog gått den ett tag de räcker ej tidigare liv måste jag nog ta till med

jag anser man kan ta sina minnen bra och dåliga från just tidigare liv bara man tror och är redo länkad
har själv fått många tidigare liv minnen gåvor förmågor menar de är ju jag
men i en annan form jag kunde saker då med
är en gammal vis klok hag
så konsten att spå har alltid funnits i mina gener

vare sig de varit i djur blod i dom liven
eller i molnen vädret i något annat
eller med ben
den som folk kom till rådfrågade saker om den var jag

även mina släktingar har haft detta i sig
att kunna åderlåta folk var oxå en tid för att spå folk genom hur snabbt blodet kom eller inte mm

att kunna spå kan väl alla skulle jag säga
allt har sin tid allt tar sin tid
köper man tarot kort åt någon kanske de ej ska ha dem utan en själv eller
kanske så kommer de till användning när tiden är rätt

jag fick mina första från mina föräldrar
som en gång i tiden gav jag min bos till min dotter som är min mor numera
som var min och min anamcaras barn på den tiden

alla borde ha en bos där man skriver de man vill ge till en annan
sin kunskap eller sina hemligheter de handlar ej om något ont de är inte en ond bok
de är de man själv vill ha i den som är de viktigaste enligt mig
men skriver mer om de i något annat inlägg

klockan tickar
de är snart natt
dags att sova

hoppas ni kan skriva hur ni tänker om de jag skriver vad ni är för några som läser min blogg
länka till era bloggar med

månjus och sus
mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON