fredag 21 januari 2011

Mån magi



för mig är detta
att niga för Luna o be henne uppfylla min starkste önskan

att Be Diana guida mig i mina drömmar ge mig råd i dem under dessa nätter då hon är som starkast

att göra mån vatten

att stärka mina smycken/kristaller i månens sken genom en enkel promenad i månskenet

att be om styrka eller annat från vackraste Selene

att andas in hennes välgörande helande kraft

att göra en ritual i hennes ära

att baka något till någon kär vän eller till sig själv och njuta av

att tillverka häxverktyg när fullmånen är som starkast eller annat

att be henne om råd genom att ge något tecken på himla valvet

att göra en mån harpa

att göra månvatten för renings skull dvs till att rena sina verktyg med och mm
samma med solvatten


att gå ut och promenera när de är fullmåne är inte galens skap utan vetenskap och magiskt

att gå ut och plocka örter annat vid fullmånens sken är extra starkt

att gräva ner skaer i fullmånens sken exvis magisk flaska för beskydd bör ju göras vid fullmåne enligt mig

att fira samhain/halloween/alla helgona vid fullmåne de blir inte lika strakt om inte månen är full då enligt mig


att sitta vid havet titta ut se mångudinnan i vattnet och himlen sitta där och lyssna på hennes hemligheter hon sjunger eller viskar eller att även sitta bara där och spå endast i månens ljus de är magiskt för mig

Vargmånen så vacker så stark lyser nu för alla varga systrar och bröder som nu mist/mister sina liv så tragiskt pga vargjakten
så kom hon vargmånen för deras skull med sin blåa helande glans och lockar med magi hon som lyser så starkt för dessa vargabröders o systrars skull så de hittar hem igen
då hon lyser detta starka sken just för dem ska hitta till henns varma famn
vargamånen gråter då hon ser sina systrar och bröder dö så här men hon välkomnar dem hem igen för de är
vargamånens tid som är här
och han tar hand om de sina
så yla till månen be en bön att hon dem ska heala
yla till månen igen be dem ska hitta hem igen
till vargamånen som kom för deras skull
yla tredje gången gillt för att tacka hon lyssnade på dig
ge en gåva
nig och tacka för dig och vänd hem igen
tänd ljus hemma för varje varg som förlorat sitt liv
låt de brinna ner eller släck ljuset och skicka de till dem för en snabbare variant av magi om du ej vill ha ljusen tända så de brinner ner av sig själva
om de brinner ner eller inte gör detta varje kväll tänd ljusen tills de brunnit ner under fullmånens tid

så ser jag på vargmånen och en liten grej/ritual man kan göra för dessa vargars skull

månljus
till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON