söndag 23 januari 2011

Att fylla på sig med energi hur gör man det?



Jag har hittat mina knep genom åren

Dessa som jag ska nu dela med mig av om ni har andra förslag så hör av er vill gärna testa på mer saker för oxh se om dem funkar för mig

att stänga ner mig inte vara så öppen detta måste jag göra några gånger per dag mina chackran är vidöppna öppnar sig själv vilket kan göra mig trött men alltid lämna baschackrat öppet så man alltid är jordad

att sova faktiskt de hjälper men vissa ska man nog ej överdriva mängden av balans alltså inte för lite eller för mycket heller lagom

vila mig

att gå ut och gå i naturen

bara vara ute i naturen

vattna blommorna greja med blommor inne som ute

äta bra mat varierad kost är ett som gör verkligen skillnad jag äter då kött och grönsaker även frukt ska ge ex på dålig mat man blir trött av ni kan testa själva om ni kanske tvekar ;)

meditera

andas in ljus från ljus eller ljuften visulera man drar in renande ljus funkar eller genom meditation exvis dricka heligt renande vatten funkar bra det med

att göra saker man tycker om som är roliga det är ett måste omman ej gör saker man ej tycker om för sin egen skull så mår man inte bra

motionera jaa sant tyvärr så är det ett måste i allafall promenader eller något enkelt som simma eller den som är mer hurtig jobba yoga och annat



det som kan bli dåligt är dessa faktorer

du äter för mycket socker

du äter för mycket rött kött dvs gris korv och animaliska fetter spec feteer och konserverings medel och färgämnen som är tillsatta i exvis korv

du äter hamburgare med massa fet dressing äter pomme till detta dricker en coca cola inte så bra

du sover för lite man ska sova de timmar ens kropp behöver mest

du sover fel jag vet hur det är man vaknar är dötrött sängen kudden eller något gör dig trött inte utvilad kanske du tom ligger på en curry linje?tro mig dem påverkar mer än vi alla vet om

du sover för mycket det är inte bra i längden när man tittar efter vi sover nästan hälften av vårt liv i tid det är lite sorgligt men vi behöver sova såklart

om du äter för fet mat för mycket socker kan du bli sjuk av det det vet vi alla om
men ändå gör vi det för det som är så farligt är ju så gott som vi oxå vet om


jag har allergier kan ej äta allt jag vill längre
äter ej allt jag vill alltid heller för jag vet det gör mig
trött
sjuk
dålig

i längden inte så bra


laktos tror alla är så bra men igentligen har de flesta problem med just laktos men de vet ej om det

gluten är oxå något som är så svårt tills den dagen man ej kan äta det längre
jobbigt såklart att tänka efter som med laktos överkänslighet


fisk allergi skaldjurs allergi det är något som är komplicerat
då man bör kolla upp om hönan ätit fisk skaldjur eller om hönan som lagt äggen har ätit detta



eller om du är ute och äter mat så måste du alltid veta ligga steget före serveras de något du inte kan äta?!
jobbigt för den som är allergiker tycker jag som är just detta


nötter är inte heller så kul att vara känslig mot

eller ta något annat det finns mer allergier runt oss än dessa jag nämnt
dem kommer för vi äter lite fel
så enkelt är det

att har många konstiga ämnen i sig som vi blir beroende av
socker rus exvis de räcker en stund sen måste du ha mer det är som du skulle vilja ha ett kick rus det är det man får av socker läskigt igentligen och inte så konstigt man blir beroende det värsta är kroppen vill ha mer
det är nog det sorgligaste


det som ger en energi är det man ska försöka ta till sig av
dvs göra det
gå ut
äta bra
meditera
och mm
men det är inga enkla saker

jag håller på att förändra mitt liv

måste ändra tanken först sen agera sen fortsätta handla det är inte lätt
låta blir de gamla mönstren oxå ändra till bättre vanom mönster och tänkande

men jag gör det för min egen skull för jag vill inte

bli sjuk
få diabetes
bli för tjock
vara den som inte orkar med något
behöva laga tänder mm för jag inte vårdar min kropp

coca cola är som att dricka något som är giftigt man ska tänka
vill jag duscha i detta tänk er hur äckligt det är och detta dricker man hur blir då insidan av det när man vet det är frätande tom? :(
inte så bra

kände en som fick sår i magen av sitt drickande
och socker beroende av att äta godis
dem processerna den personen gick igenom vill ingen gå igenom
visst tror man får igen för allt man gör det fick nog den personen med men det där önskar man ingen genomlida

Nu ska jag äta lite frukt njuta av det även om det är socker i så är den nog bättre än godis eller läsk
det ger mig energi sen om dem som tränar väldigt hårt och mycket säger det inte är bra hellre tar jag en sån än en energidryck som är bara något som är dåligt för oss

så mitt råd ni som jag som håller på att bryta dåliga mönster vanor
kämpa på imorgon är en ny dag men du blir piggare och piggare du klarar detta
du är en kämpe
du är en hjälte du behöver ingen annan än dig själv du är hjälten ;)

månljus
er Selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON