tisdag 18 januari 2011

kan inte sova än



har lite på känn
så jag klarar ej av att sova riktigt än

snart ska jag hitta till sovandets förtrollade värld
som kanske inte handlar om denna värld


Känner av vårgudinnan
hennes kraft hennes styrka som växer sig starkare under marken
säger snart är hennes tid kommen

de som vi sår kan vi sedan skörda
de tar tid att få skörda de man sår
man kan ej så nu men de frön som lagts i marken
de växa och de redan spira

för magin sker fasten vi ej kan se den
jag känner den redan nu
den kraften
som vill blomma upp blomma ut

vackra vårgudinnans tjut vill ut
inte dags för dig än kära vän
så tiden för dig är att vila inte springa runt och ila
vattnet de ner i marken in i jorden sprilar
när snön försvinner
gräset kommer fram
solen tittar fram

solen hittar fram till de små fröna som växer
just nu växer dem men samtdiigt i dvala de vaknar till liv
snart snart tar de jätte kliv
men har på känn de inte är riktigt riktigt än
några månader kvar av snö is och kyla
bara sitta still och vila nästan yla

snart dock dags för städa in eller ut våren eller hur man nu ser på saken
ser fram emot detta
men jag kan ej sova riktigt än jag har de med på känn

allt tar sin tid allt har sin tid min kära vän

nu ska jag hitta hem i min stora säng
drömma mig bort och träffa alla på den där somriga ängen
släkt familj och gamla vänner ses åter igen
de låter lockande så kanske dags för sängen och sista refrängen

god natt säger herr katt
som log och nickade till
då han somnade in så sött brevid mångudinnan i hennes vackra säng
de drömmer sig bort till ängen

de var nog hela poängen
igen och igen
allt går runt igen

som varje natt ligger vi där jag och min katt
nej nu går de ej mer får fnatt
så nu säger vi god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

CURRENT MOON